  • Data: 2004-02-09 18:12:02
    Temat: Rondo
    Od: "Cheniu" <o...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Temat ten już pojawiał się na grupie, ale ponieważ nadal nękają mnie
    wątpliwości pozwolę sobie go reaktywować :)

    Chodzi mi o to jakie zasady jazdy obowiązują na zwykłym rondzie (czyli bez
    świateł, ze znakiem "ustąp" i "ruch okrężny" przed każdym z wjazdów). W
    szczególności:
    1) Jeśli mamy zamiar skręcić w lewo lub w prawo to przed wjazdem na rondo
    powinniśmy włączyć odpowiedni kierunkowskaz.
    2) Jeśli mamy zamiar skręcić w lewo lub w prawo to na rondo powinniśmy
    wjechać odpowiednio z pasa najbardziej lewego lub prawego. Prosto możemy
    pojechać z dowolnego.
    3) Jeśli samochód A był na rondzie przed samochodem B, to A ma pierwszeństwo
    nawet jeśli B jest po prawej (na bardziej zewnętrznym pasie).
    4) Operację zjazdu z ronda można wykonać z tego pasa, który wybraliśmy przy
    wjeździe czyli nie trzeba przedtem zjechać na zewnętrzny pas.

    Wg mnie poprzedni kodeks drogowy odpowiadał 4xTAK a obecny 4xNIE. Wynika to
    z tego, że poprzedni kodeks traktował rondo jak jedno skrzyżowanie a obecny
    jak serię skrzyżowań w kształcie litery T. Co o tym sądzicie.

    A tak swoją drogą to i teraz i przedtem ludzie jeżdżą następująco:
    1) Czasami
    2) Tylko jeśli skręcamy w prawo
    3) Nie
    4) Tak