  • 1. Data: 2012-03-01 13:08:19
    Temat: Rodzina
    Od: Tadeusz Franciszek Zielinski <t...@i...fobus.pl>

    Witam

    O ile się orientuję, w sprawie karnej można odmówić zeznawania przeciwko
    osobie z najbliższej rodziny.

    Czy w sprawie wykroczenia też jest taka możliwość tzn. można odmówić
    wskazania sprawcy twierdząc, że to osoba z najbliższej rodziny?

  • 2. Data: 2012-03-01 13:14:45
    Temat: Re: Rodzina
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-03-01 14:08, Tadeusz Franciszek Zielinski pisze:
> [...]
    >
    > Czy w sprawie wykroczenia też jest taka możliwość tzn. można odmówić
    > wskazania sprawcy twierdząc, że to osoba z najbliższej rodziny?

    Oczywiście że tak

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2012-03-01 17:31:58
    Od: Tadeusz Franciszek Zielinski <t...@i...fobus.pl>

    W dniu 2012-03-01 14:14, Sonn pisze:

    > Oczywiście że tak

    Na co się w takim razie należy powołać?

  • 4. Data: 2012-03-02 11:35:48
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przed sądem to sąd informuje świadka o takiej możliwości i pyta, czy świadek
    chce z niej skorzystać.

    -----

  • 5. Data: 2012-03-02 19:54:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sonn wrote:

    > Oczywiście że tak

    "wysoki sądzie, nie mogę wskazać sprawcy bo on jest moim szwagrem" :)

  • 6. Data: 2012-03-04 08:07:14
    Od: Tadeusz Franciszek Zielinski <t...@i...fobus.pl>

    W dniu 2012-03-02 12:35, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Przed sądem to sąd informuje świadka o takiej możliwości i pyta, czy świadek
    > chce z niej skorzystać.

    OK, a wcześniej - na policji, ew. w prokuraturze?

  • 7. Data: 2012-03-04 10:34:47
    Od: Mruk <t...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy w sprawie wykroczenia też jest taka możliwość tzn. można odmówić
    > wskazania sprawcy twierdząc, że to osoba z najbliższej rodziny?

    1. policja nie umie przesłuchiwać. Potrafi najpierw przedstawić zarzut a
    później słuchać jako świadka.

    2. nie dać się zastraszyć jak mówi "musisz powiedzieć bo cie ukaramy".

    Mów "tego dnia samochodem jechałem ja i żona, nie pamiętam które z nas
    prowadziło w danej chwili gdy robione było zdjęcie". Żona zostanie
    wezwana. Musi powiedzieć to samo. Jak na zdjęciach nie widać to już nie
    Twój kłopot.

  • 8. Data: 2012-03-04 11:06:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-04 10:34:47 +0000, Mruk <t...@g...pl> said:

    > nie dać się zastraszyć jak mówi "musisz powiedzieć bo cie ukaramy".

    Nie ma możliwości, by coś takiego mogli zrobić, więc trzeba prosić o
    funkcjonariusza z maturą.
    ;>

    --
    Bydlę