  • 21. Data: 2006-10-11 11:27:31
    Temat: Re: Rezygnacja ze studiow!
    Od: "Angie" <honeybabe@(CIACH)poczta.fm>

    news:ls5km576fq4x$.1dfktka6xjq65.dlg@40tude.net...

    > Zostajesz wiec ze zbednym towarem i bez
    > pieniedzy za niego.

    To znaczy - ty masz sklep. Przychodza do ciebie klienci i pytaja o towar X.
    Mowia, ze chetnie by kupili ale nigdzie nie ma. Ty sprowadzasz, bo wietrzysz
    w tym interes, ale zaden z klientow pytajacych o ten towar nie zjawia sie
    ponownie w twoim sklepie. Pozywasz ich do sadu bo narazili cie na strate?

    natomiast nadal chce dowiedziec sie czym moja sytuacja rozni sie od sytuacji
    Symele - bo jeszcze sie okaze ze rezygnujac ze studiow w polowie jestem
    winna uczelni pieniedze za lata, ktore moglam tam jeszcze spedzic:)

    Angie

  • 22. Data: 2006-10-11 12:06:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 11 Oct 2006 13:27:31 +0200, Angie napisał(a):

    > Pozywasz ich do sadu bo narazili cie na strate?

    Widze ze nie jestes w stanie tego zrozumiec, a ja niestety nie potrafie
    tego opisac jasniej niz w moim przykladzie. Myslalem, ze zrozumiesz.
    Zwiazanie z uczelnia przez oplate rekrutacyjna i podanie o przyjecie na
    studia to nie jest "klienci pytaja o towar" tylko raczej "klienci podpisuja
    umowe przedwstepna i obiecuja za kilka dni odebrac towar i dac mi
    pieniadze".

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 23. Data: 2006-10-11 12:34:27
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu scream porozsypywal nastepujace haczki:
    "klienci podpisuja umowe przedwstepna i obiecuja za kilka dni odebrac
    towar i dac mi
    > pieniadze".
    Wiec placa zaliczke (oplate rekrutacyjna) ktora traca w razie
    niewywiazania sie z umowy
    --
    badzio

  • 24. Data: 2006-10-11 13:29:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 11 Oct 2006 14:34:27 +0200, badzio napisał(a):

    > Wiec placa zaliczke (oplate rekrutacyjna) ktora traca w razie
    > niewywiazania sie z umowy

    W tym wypadku oplata rekrutacyjna to tak jakby oplata za mozliwosc zlozenia
    oferty w ogole...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-10-11 13:35:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Ponioslas strate czy nie?

    Owszem, wpisz sobie ją do strat.

  • 26. Data: 2006-10-11 13:38:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > podpisuja
    > umowe przedwstepna i obiecuja za kilka dni odebrac towar i dac mi

    Nie, oni żadnej umowy przedwstępnej nie podpisują.
    Oni płącą opłatę rekrutacyjną za rozpatrzenie ich podania.
    Podanie za tą kasę zostaje rozaptrzene pozytywnie lub nie.
    Osobom przyjętem przedstawia się ofertę, a oni mogą ją zaakceptować luib
    nie.
    Jak nei to nie i na tym sprawa się kończy.
    Nie ma obowiązku przyjęcia oferty.

  • 27. Data: 2006-10-11 14:13:28
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    scream napisał(a):

    > W tym wypadku oplata rekrutacyjna to tak jakby oplata za mozliwosc zlozenia
    > oferty w ogole...

    W takim razie to jest coś a'la vadium, a vadium podlega zwrotowi.

    --
    Kaja

  • 28. Data: 2006-10-11 16:48:29
    Od: Zebulon <b...@t...pl>

    > W tym wypadku oplata rekrutacyjna to tak jakby oplata za mozliwosc zlozenia
    > oferty w ogole...

    nie to takie wpisowe do przetargu
    nie wazne czy sie stawisz czy nie wpisowe przepada

    po prostu sie mylisz i uczelni nic ona winna nie jest

  • 29. Data: 2006-10-11 17:03:33
    Od: m...@g...com

    Kaja wrote:

    > W takim razie to jest coś a'la vadium, a vadium podlega zwrotowi.

    Bardziej opłata notarialna przy sporządzaniu umowy przedwstępnej.

    p. m.

  • 30. Data: 2006-10-17 20:52:57
    Od: "symele" <s...@p...onet.pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > Nie należy im tego zwrócić. Przecież uczelnie nie poniosła żadnych
    > kosztów -- pytający nie skorzystał z jej usług. Koszt postępowania
    > rekrutacyjnego pokryła opłata rekrutacyjna.
    >>
    > Pozdrawiam,

    Chciałam Wszystkim podziękować za rady :)
    Napisałam jeszcze jedno pismo z rezygnacją ze studiów i poszłam na
    Uczelnię. Nie było najmniejszych problemów z odzyskaniem moich
    dokumentów. Ponownie przysłano mi pismo, gdyż w Dziekanacie panuje
    mały bałagan zwiazany z przeniesieniem Dziekanatu w inne miejsce.
    Moje pierwsze podanie jest gdzies... w kartonie ... ;)
    Nie musiałam zapłacić żadnej kary :) ,,, miałam prawo do
    rezygnacji.

    Pozdrawiam Wszystkich cieplutko :-)