  • 121. Data: 2022-08-02 15:28:28
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 02:56, Shrek pisze:

    > A jakby dowcipy o mundurowych mówiły akurat o milicjantach...

    Rozwiniesz? Bo nijak nie potrafię wymyślić, o co by Ci mogło chodzić w
    tym kontekście.

    > A co niemądrego jest we frazie "islamski terroryzm"?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Terroryzm_islamski

    Wikipedia ma tę wadę, że nie jest pisana przez profesjonalistów. Jak w
    większości tego typu inicjatyw po pewnym czasie konstytuuje się rada
    "guru", której wydaje się, że jest najmądrzejsza pod słońcem i wyznacza
    kierunek. Skutkiem tego, jak ktoś mądrzejszy od nich próbuje tam coś
    napisać, to mu wytną. Moim zdaniem w trosce o to, by tylko ich wiedza
    oświecona tam była.

    Ten artykuł jest i tak niezły, ale przeczytaj go ZE ZROZUMIENIEM.
    Kluczem tu będzie drugi akapit, który moim zdaniem dopisał ktoś bez
    powiązania z resztą, a on jest najważniejszy, tylko nie dotyczy
    "terroryzmu islamskiego". Zaczynamy artykuł od "islamskiego terroryzmu",
    a potem płynnie przechodzimy do kilku (wymieniają trzy ale tego ja z
    głowy jestem w stanie podać więcej, a nie jestem ekspertem), które
    odpowiadają za 74% zamachów. Równie dobrze można by uznać, że II Wojnę
    Światową wywołali Ewangelicy, bo większość Niemców jest tego wyznania.

    Nie chce mi się do źródeł sięgać, ale jest to skutek tego, że zamiast
    ktoś napisać jeden spójny artykuł, to musi wklejać cytaty z rożnych
    źródeł, bo inaczej "guru" mu wytnie to.

    Kiedyś miałem do opiniowania kilka granatów bardzo nietypowych w
    Europie. Leżały przede mną na stole. Szukałem źródeł i miedzy innymi
    wyskoczyły mi polskojęzyczne artykuły na WIKI. Postanowiłem doprecyzować
    opis oznaczeń, bo był po prostu lekko skopany. Chwilę później jakiś
    idiota zażądał źródeł. I co Twoim zdaniem miałem mu wysłać? Mianowanie
    ekspertem, czy zdjęcie tego granatu przede mną?

    Ostatnio zmarł mieszkający obok mnie komandor, który był dość zasłużony
    dla Polski. Przy opisach okrętów było niby hasło założone na niego, ale
    nie było treści. Ponieważ gość był znamienity, więc miejscowy Urząd
    Gminy opublikował na swojej urzędowej stronie notkę biograficzną
    zapraszając na pogrzeb. Oczywiście wskazałem źródło, z którego to
    wziąłem. Powycinałem również lokalne wstawki o tym kto i kiedy nadał mu
    odznakę lokalną, bo uznałem, że to zbędne. Podopinałem do poszczególnych
    haseł, by przykładowo kliknięciem wchodziły okręty, czy porty, albo
    wyspy. Gość dowodził okrętami podwodnymi i badawczymi łącznie 30 lat.Z
    godzina roboty. Uznałem, ze facet wart był tego, a potem się zapomni.
    Gmina chyba miała to z wniosku o "zasłużonego", który pisali.

    Kilkadziesiąt minut później ten sam idiota wykasował artykuł twierdząc,
    ze narusza prawa autorskie. Nawet mi się nie chciało polemizować z
    kretynem, bo na tym poziomie trochę trudno. Jakby zajrzał do ustawy, to
    by wiedział, że notek takich prawo nie chroni. Zwłaszcza, że nie
    skopiowałem tego jeden do jeden tylko na wzór wziąłem artykuł o
    Piłsudskim i zmieniając stosowne fakty upodobniłem artykuł. oczywiście
    wrzucając fakty dotyczące komandora.

    Ale ten "guru" ma mnóstwo swoich publikacji. Jak są takie mądre, jak
    jego uwagi, no to aż boję się z tego korzystać. Skutecznie mnie
    zniechęcił na kilka kolejnych lat przed poprawianiem WIKI. Jak ktoś
    bedzie chciał znaleźć, to Google wyszukuje tę notkę z której brałem
    informacje.

    > Tak się domyśliłem...

    Dokładnie o to chodzi w wypadku wiary. Taka jest różnica pomiędzy nauką,
    a wiarą. Tu moim zdaniem Kościół Katolicki trochę daje ciała, bo próbuje
    z wiary robić naukę. Chrystus był prosty. A Kościół próbuje nauczać jego
    prostych wskazówek przez kilkanaście lat w szkołach. moim zdaniem nie
    dlatego, że jest to takie skomplikowane, ale dlatego, by utrzymywać
    księży z pensji nauczycielskich.

    --
    Robert Tomasik

  • 122. Data: 2022-08-02 19:28:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale rozumiesz, że jak się napierdalają w Birmie bojówki birmińskiego
    > rydzyka to się napierdalają bojówki birmińskiego rydzyka, a nie ziemskie
    > objawienia Buddy?

    Oczywiście. Natomiast napierdalają się bo wierzą, że ci co w buddę nie
    wierzą są inni i źli i trzeba ich napierdalać.

    > Nie, ale my mamy.

    Nasza jest mało ważna - oni napierdalają innych w imię religii i tego
    nie zmienia twoja szersza perspektywa.

    > Możesz np. zauważyć, że kwestia Buddyzmu jest tu zupełnie przypadkowa.

    Tak średnio. Znaczy niewykluczone, że być może znależliby inny powód,
    ale tego nie wiemy. Natomiast znaleźli ten konkretny. Przypadkowy czy
    nie - właśnie ten.

    > Jest jego narzędziem i niczym więcej,

    Być może. Samochód też jest tylko narzędziem i to bezwolnym, ale jak
    zdarzy się wypadek, to jest to wypadek samochodowy. Podobnie jak
    buddyści urządzają pod religijnymi hasłami ludobójstwo to jest to
    ludobójstwo na tle religijnym.

    > Tak jak gdzieindziej napisałem, koncentrujesz się na etykietkach.
    > Etykietki nie determinują istoty danej religii.

    Bo takie są skutki. Podobnie jak w srebrenicy i innych przypadkach -
    mordują w imię etylkietek. Może inkwizycja też w sumie nic nie miała
    wspólnego z religią?

    > No ale my tu jakby nie o mordach :)

    No właśnie jakby tak. I o mordach w sensie morderstwach i mordach i imię
    których to robią.

    > Mówimy o pewnym systemie etycznym,

    Mówimy o tym że ten "system etyczny" (do kończa się z tym nie zgadzam,
    ale niech na potrzeby dyskusji będzie) jest powiązany z religią.

    > A miałyby u Buddy? :)

    Bez znaczenia.

    > Oj, jakby się notorycznie zdarzało to pewnie byśmy słyszeli.

    Nie bardzo. Kłania się "world tragedy map".

    > ALe ja nie twierdzę, że są święci, tylko widzę właśnie mniejsze zakusy w
    > wyrzynaniu bliźnich.

    NIe twierdzę, że mają większe. Twierdzę że wbrew pozorom mają,

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2022-08-02 21:44:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rozwiniesz? Bo nijak nie potrafię wymyślić, o co by Ci mogło chodzić w
    > tym kontekście.

    Pewnie dasz radę sam. Ale podpowiem - skoro dowcipy są o milicjantach to
    znaczy że są związane z milicjantami. Podobnie jak terroryzm motywowany
    religią jest terroryzmem religijnym. Nawet w słowniku i na wiki stoi to
    napisane.

    > Wikipedia ma tę wadę, że nie jest pisana przez profesjonalistów.

    Google "terroryzm islamski" - pierwszy link wiki, drugi... WALDEMAR
    ZUBRZYCKI Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie:P Mają nieaktualny cert więc
    trzeba kliknąć wyjątek żeby pdfkę pobrać, więc coś z tym brakiem
    profesjonalistów jest na rzeczy:P

> [...]
    > Kluczem tu będzie drugi akapit, który moim zdaniem dopisał ktoś bez
    > powiązania z resztą, a on jest najważniejszy, tylko nie dotyczy

    To w końcu istnieje ten terroryzm islamski czy nie?

    Brak wiary nie jest wiarą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 124. Data: 2022-08-02 21:46:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nikt nie dostaje pierdolca, ale Ty zwyczajnie lecisz po etykietkach i to
    > jest tu oprotestowywane.

    NIe tylko ja. Nie ja wymyśliłem hasło terroryzm islamski i to określenie
    istnieje, ma się dobrze i ma swoje uzasadnienie. Wpisz w googla to
    zobaczysz kto na ten temat piszę i jak.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 125. Data: 2022-08-03 00:32:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.08.2022 o 21:44, Shrek pisze:

> [...]
    > znaczy że są związane z milicjantami. Podobnie jak terroryzm motywowany
    > religią jest terroryzmem religijnym. Nawet w słowniku i na wiki stoi to

    Dowcipy o milicjantach mają akurat luźny związek z milicjantami. O
    policjantach są te same, tylko się zmieniło słowo. Nie zdziwił bym się,
    gdyby o szeryfach w stanach opowiadali podobne.

> [...]
    > ZUBRZYCKI Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie:P Mają nieaktualny cert więc
    > trzeba kliknąć wyjątek żeby pdfkę pobrać, więc coś z tym brakiem

    I co tam ciekawego opisali?

    > To w końcu istnieje ten terroryzm islamski czy nie?

    Istnieje. nie o to chodzi, że nie istnieje. Chodzi o to, że nie każdy
    zamach dokonany przez Muzułmanina jest terroryzmem islamskim.

    > Brak wiary nie jest wiarą.

    Ale wiara w nieistnienie boga już jest.

    --
    Robert Tomasik

  • 126. Data: 2022-08-03 06:17:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dowcipy o milicjantach mają akurat luźny związek z milicjantami.

    Niestety ciągle udowadniasz, że jednak nie.

    > I co tam ciekawego opisali?

    Na przykład, że istnieje.

    > Istnieje. nie o to chodzi, że nie istnieje. Chodzi o to, że nie każdy
    > zamach dokonany przez Muzułmanina jest terroryzmem islamskim.

    Nikt tego nie napisał. Natomiast jak muzułmanin dokonuje aktu terroru
    motywowany religijnie, to jest to terroryzm islamski.

    > Ale wiara w nieistnienie boga już jest.

    Absolutnie nie. Brak wiary w boga jest brakiem wiary a nie wiarą w
    nieistnienie boga. Mniej więcej tak jak nieposiadanie nieruchomości jest
    nieposaiadaniem nieruchomości a nie posiadaniem nienieruchomości.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 127. Data: 2022-08-03 09:14:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 06:17, Shrek pisze:

    > Na przykład, że istnieje.

    Bo pewnie istnieje. Pytanie, czy każdy zamach dokonany przez
    Muzułmanina, to terroryzm muzułmański. Bo w WIKI na pewno to pomieszano.

    > Nikt tego nie napisał. Natomiast jak muzułmanin dokonuje aktu terroru
    > motywowany religijnie, to jest to terroryzm islamski.

    Jeśli to faktyczny motyw, to oczywiście tak. Ale to bardziej złożony
    problem, niż - jak mi się wydaje - to dostrzegasz. Takie zamachy mają
    swoich mocodawców. Po drodze jest masa pośredników. Część z nich - być
    może - kieruje się wiarą. Pytanie, w jakiej części muszą się kierować
    wiarą, by uznać to za terroryzm islamski. Bo tacy jednoosobowi
    terroryści, co to wymyślili to podczas modłów i biegną zabijać
    niewiernych, to bardziej przypadki psychiatryczne, niż terrorystyczne są.

    --
    Robert Tomasik

  • 128. Data: 2022-08-03 20:51:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo pewnie istnieje.

    No więc w czym masz problem, że terrorystę motywowanego religią
    muzułmańską nazywam terrorystą islamskim?

    > Pytanie, czy każdy zamach dokonany przez
    > Muzułmanina, to terroryzm muzułmański.

    Nie. Na przykład somalilskich piratów nie klasyfikuje się jako
    islamskich terrorystów. Granica jest dość jasna i intuicyjna.

    > Bo w WIKI na pewno to pomieszano.

    Napewno bo kulson tak twierdzi? Gdzie konkretnie pomieszano?

    > Jeśli to faktyczny motyw, to oczywiście tak.

    No więc w czym problem?

    > Bo tacy jednoosobowi
    > terroryści, co to wymyślili to podczas modłów i biegną zabijać
    > niewiernych, to bardziej przypadki psychiatryczne, niż terrorystyczne są.

    Jedonoosobowych to jest zdecydowana mniejszość. W większości to są dość
    zorganizowane komórki. Terroryzm to jest zdecydowanie zbyt skomplikowane
    zjawisko żeby opierało się o jednoosobowych szaleńców. Jak słusznie
    zauważyłeś oni mają zwierzchników o organizatorów. Ci islamscy zazwyczaj
    wyznawców allaha i działających w jego imię. No chyba że twierdzisz, że
    to operacja fałszywej flagi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 129. Data: 2022-08-03 21:58:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.08.2022 o 20:51, Shrek pisze:

    > No więc w czym masz problem, że terrorystę motywowanego religią
    > muzułmańską nazywam terrorystą islamskim?

    Bo wypadało by, by Islam o terroryście islamskim choć wiedział.

    > Nie. Na przykład somalilskich piratów nie klasyfikuje się jako
    > islamskich terrorystów. Granica jest dość jasna i intuicyjna.
    > Napewno bo kulson tak twierdzi? Gdzie konkretnie pomieszano?

    Zapytaj kulsona.

> [...]
    > zauważyłeś oni mają zwierzchników o organizatorów. Ci islamscy zazwyczaj
    > wyznawców allaha i działających w jego imię. No chyba że twierdzisz, że

    To, że szef jest Muzułmaninem, to nie znaczy, że od razu jego
    przedsięwzięcie nabiera charakteru religijnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 130. Data: 2022-08-04 02:51:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Oczywiście. Natomiast napierdalają się bo wierzą, że ci co w buddę nie
    > wierzą są inni i źli i trzeba ich napierdalać.

    Ale co to ma wspólnego z Buddyzmem skoro Buddyzm uczy czegoś wręcz
    przeciwnego? :)

    > Nasza jest mało ważna - oni napierdalają innych w imię religii i tego
    > nie zmienia twoja szersza perspektywa.

    Oni napierdalają się w imię własnych przekonań, co najwyżej z imieniem
    religii na ustach.

    > Bo takie są skutki. Podobnie jak w srebrenicy i innych przypadkach -
    > mordują w imię etylkietek. Może inkwizycja też w sumie nic nie miała
    > wspólnego z religią?

    Zasadniczo w omawianym kontekscie miała niewiele. Pewnie miała tyle
    jakie stworzyła swoim archetypem/konceptem do pojawienia się ludzi,
    którzy za inkwizycją stali.

    > Mówimy o tym że ten "system etyczny" (do kończa się z tym nie zgadzam,
    > ale niech na potrzeby dyskusji będzie) jest powiązany z religią.

    > Bez znaczenia.

    Jak bez skoro Budda determinuje słuszność lub niesłuszność pewnych
    zachowań? Jak sobie ubzduram, że kwintesencją Katolicyzmu jest uprawa
    pomidorów to stanie się to dogmatem wynikającym z religii katolickiej?

    Czyli się zgadzamy :)

    --
    Marcin