  • 1. Data: 2010-06-18 09:58:11
    Temat: Renta rodzinna
    Od: "Jarek" <w...@w...pl>

    Witam

    Serdecznie prosze o informacje, jak powinien wygladac pozew do sadu
    przeciwko ZUS w sprawie odmowy przyznania renty rodzinnej osobie niezdolnej
    do pracy i samodzielnej egzystencji. ZUS odmowil przyznania takiej renty
    pomimo:
    - orzeczenia orzecznika ZUS o niezdolnosci do pracy i samodzielnej
    egzystencji;
    - ojciec tej osoby zmarl w 2006 r., byl na emeryturze do zgonu;
    - niezdolnosc tej osoby powstala w wieku 19 lat.
    W mojej opinii art. 68 ust. 1 pkt. 3 ustawy o emeryturach i rentach mowi o
    takiej sytuacji jednoznacznie, ze taka renta powinna takiej osobie
    przyslugiwac... Jednak stanowisko ZUS wymusza zalozenie sprawy sadowej :(
    Stad moja prosba o podpowiedz, jak sformulowac pozew, co w nim ujac, moze
    jakis wzor Panstwo maja. Niestety google nie dalo mi podpowiedzi, by
    wykorzystac ja w tak powaznej sprawie.

    Dziekuje serdecznie z gory
    J.