  • 1. Data: 2006-10-09 20:09:53
    Temat: Rękojmia na baterię do telefonu komórkowego
    Od: "Luke" <p...@o...pl>

    Witam,

    moja dziewczyna kupiła sobie telefon w jednej z polskich sieci komórkowych w
    lutym tego roku. Ostatnio niestety bateria w owym telefonie nie wytrzymuje
    nawet dnia. Osoba w salonie przy próbie reklamacji stwierdziła, iż gwarancja
    na telefon wynosi co prawda rok ale już na baterię tylko pół roku.
    Zastanawiam się w związku z powyższym czy w tym przypadku mogę skorzystać z
    prawa rękojmi??

    Pozdrawiam
    Luke

  • 2. Data: 2006-10-09 20:15:09
    Temat: Re: Rękojmia na baterię do telefonu komórkowego
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Zastanawiam się w zwi?zku z powyższym czy w tym przypadku mogę skorzystać z
    > prawa rękojmi??

    Powyzej pół roku to juz jest z tym problem ... poniewaz to klient musi
    udowodnic niezgodnosc towaru z umową. Ale ... jaką własciwie umową ? Czy
    kupujac baterię miałes jakis gwarantowany czas pracy telefonu ?

    Moim zdaniem szkoda nerwów, kup za 20 zł jakas kolejną baterię "na
    bazarze" i bedzie trzymac pewnie dłuzej niz ta z salonu.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2006-10-09 20:45:29
    Od: "Luke" <p...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Moim zdaniem szkoda nerwów, kup za 20 zł jakas kolejną baterię "na
    > bazarze" i bedzie trzymac pewnie dłuzej niz ta z salonu.

    Nie chodzi właśnie o te 20 zł, ale o to czy takie mam prawo. W sumie
    rzeczywiście masz rację, trzeba by się zastanowić i poszukać czy gdzieś
    pisze że bateria ma wytrzymać ileś tam. Choć chyba w specyfikacji
    technicznej znajduje się informacja iż telefon działa bez ładowania tyle i
    tyle (ileś tam godzin rozmowy).

    Pozdrawiam
    Luke

  • 4. Data: 2006-10-09 21:05:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 9 Oct 2006 22:45:29 +0200, Luke napisał(a):

    > Choć chyba w specyfikacji
    > technicznej znajduje się informacja iż telefon działa bez ładowania tyle i
    > tyle (ileś tam godzin rozmowy).

    Ale specyfikacja techniczna nie stanowi tutaj przedmiotu umowy. Przeczytaj
    umowę i dowiedz sie co stanowi jej przedmiot ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-10-09 21:22:15
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    scream napisał(a):

    > Ale specyfikacja techniczna nie stanowi tutaj przedmiotu umowy. Przeczytaj
    > umowę i dowiedz sie co stanowi jej przedmiot ;)

    Jaka umowe?
    Na zakup telefonu jest FV a nie umowa.
    Na FV nie ma wyszczegolnionych parametrow technicznych a w szczegolnosci
    dlugosci pracy baterii.

    Jesli kupuje TV i mam obraz na 1/4 ekranu to tez nie moge reklamowac
    niezgodnosci z umowa? Na FV zakupu oczywiscie nie ma wzmianki ze obraz
    ma byc na calym ekranie.

    IMHO niezgodnosc z umowa odnosi sie do ogolnie przyjetych norm.
    Telewizor ma wyswietlac obraz na calosci ekranu, a telefon ma miec
    baterie umozliwiajaca rozsadne kozystanie z niego w calym okresie
    uzytkowania telefonu.
    Tak wiec pomiajac czynniki zewnetrzne i nieumiejetne obchodzenie sie z
    nia, bateria ktora 'padla' po pol roku jest jak najbardziej niezgodna z
    umowa.

    Zreszta tak na dobra sprawe, to niech sprzedawca wykaże, że na baterie
    jest osobna gwarancja. Np. mam Sagem'a i ma on 2 lata gwarancji na
    calosc. Nie ma rozgraniczenia na baterie i telefon.
    Choc faktem jest, ze np. w notebookach jest gwarancja np. 12 miesiecy na
    baterie i 3 lata na laptopa... Wiec trzeba by sprawdzic.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2006-10-09 21:24:46
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Telewizor ma wyswietlac obraz na calosci ekranu, a telefon ma miec
    > baterie umozliwiajaca rozsadne kozystanie z niego w calym okresie
    > uzytkowania telefonu.

    No i ok ... tak wiec wystarczy bateria, która moze byc podładowana raz
    dziennie :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 7. Data: 2006-10-09 21:26:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream napisał(a):

    > Ale specyfikacja techniczna nie stanowi tutaj przedmiotu umowy. Przeczytaj
    > umowę i dowiedz sie co stanowi jej przedmiot ;)

    Zdecydowanie się z Tobą nie zgadzam. W przypadku umowy ustnej (a taką
    formę z reguły ma zakup towaru w sklepie) specyfikacja techniczna
    określa przedmiot zakupu.

    M.

  • 8. Data: 2006-10-09 21:31:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 09 Oct 2006 23:26:33 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Zdecydowanie się z Tobą nie zgadzam. W przypadku umowy ustnej (a taką
    > formę z reguły ma zakup towaru w sklepie) specyfikacja techniczna
    > określa przedmiot zakupu.

    Nie nie nie. Kupiła telefon w salonie sieci komórkowej. Taka umowa z reguły
    wygląda tak:

    - abonament X, w tym aaa minut w abonamecie do sieci A, bbb minut do innych
    sieci, ccc smsów, to za Y zł + vat
    - telefon AAAAAA model BBB nr IMEI 1343564575675
    - umowa zawierana na czas 12/24/36 m-cy

    Reszta to nieistotne pierdoły. Przedmiotem umowy jest sprzedaż konkretnego
    telefonu wraz z abonamentem na czas określony umową. Specyfikacje modelu
    dostarcza producent, a nie sprzedawca.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-10-10 15:27:13
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > Specyfikacje modelu
    > dostarcza producent, a nie sprzedawca.

    a jakie ma to znaczenie?

    KG

  • 10. Data: 2006-10-10 16:35:32
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 17:27:13 +0200, kam napisał(a):

    > a jakie ma to znaczenie?

    Dokładnie takie, że producenci częstokroć wpisują tam bzdury.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl