  • 1. Data: 2005-04-02 09:09:22
    Temat: Urząd Gminy próbuje "ściągnąć" ze mnie bezpodstawnie pieniądze
    Od: ">Cezary<" <"czarek_pol[nospam]"@o2.pl>

    Witam
    Sprawa wygląda następująco: Otrzymałem z Urzędu Gminy pismo, w ktorym
    przedstawiono mi dokumenty sprzed 4 lat z których wynika, że za 3
    miesiące nie zapłaciłem czynszu. Naliczono mi procenty, które są
    jednokrotną wartością zaległego czynszu + sam czynsz. Znalazłem rachunki
    za 2 miesiące przedstawione w piśmie, za jeden nie, ale jestem
    przekonany, że zapłaciłem. Wcześniej żadne pismo w tej sprawie do mnie
    nie dotarło. W czasie telefonicznego kontaktu z osobą odpowiedzialną za
    czynsze dowiedziałem się, że ona sprawdzi jeszcze raz te dane i znajdzie
    w których miesiącach nie wpłaciłem, bo na pewno się pomyliła i muszę
    zapłacić za te 3 miesiące. Mam wrażenie, że szukają dziury w całym (w
    czymś im podpadłem?). Proszę o pomoc.
    1. Jak długo mam trzymać takie rachunki?
    2. Czy mogą naliczyć mi odsetki po 4 latach bez wcześniejszych pism (np.
    po roku) zawiadamiających mnie o nie wpłaceniu czynszu?
    3. Co dalej?
    Wiem, że mogę wysłać pismo ze skanem 2 zapłaconych rachunków, ale
    obawiam, się, że doczepią się do jednego brakującego + wynajdą inne
    miesiące, żeby postawić na swoim. Tym bardziej, że już 2 razy spotkałem
    się z nieuczciwością tej gminy pod moim adresem.
    Proszę o radę i ewentualnie do kogo się zwrócić o pomoc. Nie stać mnie
    na kilkukrotne płacenie tego samego czynszu.

    --
    Pozdrawiam Cezary

  • 2. Data: 2005-04-02 09:13:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ">Cezary<" <"czarek_pol[nospam]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    Odpisz im, ze ich roszczenie się przedawniło i nie wysyłaj żadnych
    rachunków.

  • 3. Data: 2005-04-02 09:30:40
    Od: ">Cezary<" <"czarek_pol[nospam]"@o2.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Odpisz im, ze ich roszczenie się przedawniło i nie wysyłaj żadnych
    > rachunków.

    Jest to już jakiś pomysł. Boję się tylko, że jeżeli nie napiszę na
    jakiej podstawie (ustawa, artykuł) tak twierdzę (a sam nie wiem od kiedy
    takie coś może być przedawnione), to oni skierują sprawę do komornika
    (czy coś w tym stylu) i ,,będą klocki" :-(

    --
    Pozdrawiam Cezary

  • 4. Data: 2005-04-02 09:47:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > takie coś może być przedawnione), to oni skierują sprawę do komornika
    > (czy coś w tym stylu) i ,,będą klocki" :-(

    Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia
    wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń
    związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata. (art.
    118 kc). Czynsz jest świadczeniem okresowym. Przejrzałem prawo lokalowe
    i przepisu szczególnego w zakresie przedawnienia nie znalazłem, więc
    wychodzi na to, że roszczenie ich przedawnia się po 3 latach. Termin
    biegnie od dnia wymagalności roszczenia.

  • 5. Data: 2005-04-02 12:58:01
    Od: ">Cezary<" <"czarek_pol[nospam]"@o2.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > wychodzi na to, że roszczenie ich przedawnia się po 3 latach. Termin
    > biegnie od dnia wymagalności roszczenia.

    Dzięki :-) Wystosuję pismo właśnie po tej linii.

    --
    Pozdrawiam Cezary