  • Data: 2005-10-08 23:03:15
    Temat: Reklamacja przedmiotu kupionego od osoby fizycznej
    Od: Konlin <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mój problem przedstawia się następująco - kupiłem na allegro
    pewien przedmiot który okazał się nieco bublowaty. Do przedmiotu dołączona
    została wypisana odręcznie gwarancja. Gwarancji tej udziela "Sklep
    spożywczo-przemysłowy".
    Zwróciłem się do sprzedawcy z prośbą o jego wymianę na nowy egzemplarz.
    Niestety, sprzedawca twierdzi że on nie jest przedsiębiorcą tylko osobą
    fizyczną więc przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej go nie dotyczą (art. 1 ust. 1).

    I teraz moje pytania:

    1) Czy mogę przyjąć że w tym wypadku sprzedający i udzielający
    gwarancji to ten sam podmiot a więc i przedsiębiorstwo?
    2) Jeżeli nie to czy czego mogę domagać się od sprzedającego jako
    osoby fizycznej? Czy pozostaje mi tylko skorzystanie z gwarancji a
    więc naprawa przedmiotu? Czy może mogę skorzystać z art. 560 KC? Jeśli tak
    to czy wybór pomiędzy wymianą na nowy przedmiot a usunięciem wad starego
    należy do mnie czy do sprzedającego?

    3) Kto powinien ponieść koszty przesyłki przedmiotu do punktu realizującego
    naprawy gwarancyjne i z powrotem lub do sprzedawcy i z powrotem?

    Ustawa o szczególnych warunkach... wszystko to ładnie opisuje ale jeśli
    rzeczywiście nie ma to zastosowania do sprzedającego nie będącego
    przedsiębiorcą to nie wiem na których zapisach KC mogę się oprzeć aby
    sprawę jak najszybciej zakończyć pomyślnie dla mnie.

    pozdrawiam
    konlin