  • Data: 2005-10-09 21:51:40
    Temat: Re: Reklamacja przedmiotu kupionego od osoby fizycznej
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09/10/2005 01:03, Konlin wrote :
    > Witam,
    >
    > Mój problem przedstawia się następująco - kupiłem na allegro
    > pewien przedmiot który okazał się nieco bublowaty. Do przedmiotu dołączona
    > została wypisana odręcznie gwarancja. Gwarancji tej udziela "Sklep
    > spożywczo-przemysłowy".
    > Zwróciłem się do sprzedawcy z prośbą o jego wymianę na nowy egzemplarz.
    > Niestety, sprzedawca twierdzi że on nie jest przedsiębiorcą tylko osobą
    > fizyczną więc przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej go nie dotyczą (art. 1 ust. 1).

    Czy osoba sprzedająca na allegro kupiła przedmiot w sklepie i
    odsprzedała dalej, czy może ów "Sklep spożywczo-przemysłowy" to właśnie
    sprzedawca na allegro?

    Osoba fizyczna może być przedsiębiorcą.

    Art. 43 (z indeksem 1) kodeksu cywilnego:
    Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
    organizacyjna, o której mowa w art. 33 (z indeksem 1) § 1, prowadząca we
    własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do