eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja nie rozpatrzona w terminie - ciąg dalszyReklamacja nie rozpatrzona w terminie - ciąg dalszy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "jaQbek" <j...@s...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklamacja nie rozpatrzona w terminie - ciąg dalszy
    Date: Thu, 9 Aug 2007 08:19:06 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 26
    Message-ID: <f9ebkp$q3o$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat-mi2.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1186640345 26744 212.76.37.162 (9 Aug 2007 06:19:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Aug 2007 06:19:05 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-User: kuba_wr
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:478760
    [ ukryj nagłówki ]

    Jak już na grupie pisałem (wątek z 18 lipca - Reklamacja nie rozpatrzona w
    terminie ), 17 czerwca wysłałem do Wielkopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych pismo reklamacyjne domagając się zwrotu pieniędzy za bilet, którego
    nie wykorzystałem z winy PKP, a którego zwrócić nie mogłem.
    Jako, że reklamacja nie została rozpatrzona w ciągu 30 dni, 24 lipca wysłałem,
    za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, wezwanie do zapłaty, domagając się w nim
    zwrotu, w ciągu 5 dni od otrzymania wezwania, kwoty postulowanej w piśmie
    reklamacyjnym oraz zwrotu kosztów wysłania wezwania.
    6 sierpnia dotarło do mnie potwierdzenie odbioru wezwania, wysłane z Poznania 26
    lipca, oraz pismo z dnia 31 lipca, w którym Zakład uznaje reklamację i
    zobowiązuje się przelać pieniądze na wskazane przeze mnie w piśmie reklamacyjnym
    konto.
    I tu pojawiają się 2 problemy:
    1. Pismo uznające reklamację zostało wysłane już po otrzymaniu wezwania do
    zapłaty, a więc można wnioskować, że wezwnanie było znane Zakładowi w momencie
    wysłania pisma. Do dziś dnia jednak pieniądze na moje konto nie trafiły - a
    minęło już 9 dni od wysłania pisma uznającego reklamację i 14 dni od otrzymania
    wezwania do zapłaty.
    2. Zakład zobowiązał się, że przeleje jedynie koszt samego biletu (czyli kwotę
    postulowaną w piśmie reklamacyjnym). Ja w wezwaniu domagałem się również zwrotu
    kosztów wezwania.

    Jak zatem mogę wysępić od nich również zwrot kosztów poniesionych w związku z tą
    sprawą reklamacyjną, i czy powiniennem czekać w tej sytuacji na pieniądze od
    nich, czy kierować sprawę do sądu ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1