-
11. Data: 2004-03-31 06:16:05
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Marcin" <m...@m...brak.pl>
Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c4co1t$2p2r$1@news.atman.pl...
> Kumpel ma problem i bardzo prosze o rade:
>
> "bylem dzis w sklepie komputerowym WROCLAW PRO LINE ul BISKUPIA 10A .
> kupilem tam nagrywarke w MAJU 2002r. gwarancja obejmuje 2 lata ale
wyjasnili
> mi ze na rok
Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.
--
Marcin
-
12. Data: 2004-03-31 06:31:17
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <c4dnjo$r8q$1@inews.gazeta.pl>, Marcin wrote:
> Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:c4co1t$2p2r$1@news.atman.pl...
>> Kumpel ma problem i bardzo prosze o rade:
>> "bylem dzis w sklepie komputerowym WROCLAW PRO LINE ul BISKUPIA 10A .
>> kupilem tam nagrywarke w MAJU 2002r. gwarancja obejmuje 2 lata ale
> wyjasnili
>> mi ze na rok
>
> Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
> niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.
Nie bardzo. Zakupu dokonano AD 2002. Obowiązywała wtedy roczna rękojmia.
Zresztą z tymi dwoma latami niezgodności z umową też jest daleko od
różowości.
--
Marcin
-
13. Data: 2004-03-31 06:34:42
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>
Marcin wrote:
> Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
> niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.
nie
"kupilem tam nagrywarke w MAJU 2002r."
KG
-
14. Data: 2004-03-31 06:58:33
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Mrowka" <m...@o...pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:c4csm6$8ln$1@news.onet.pl...
> Ale teraz olśnienie. Przecież to chodzi o nagrywarkę. To jaka wersja OEM?!
> Obowiązuje taki termin, jaki jest w dokumencie gwarancyjnym. Masz go?
Tak jak pisalam to problem kompla.On ma paragon nie ma wypelnionej karty
gwarancyjnej,zapomnial a panowie nie przypomnieli bo i po co :-)
Pozdrawiam.Magda
-
15. Data: 2004-03-31 07:00:27
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Mrowka" <m...@o...pl>
Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
wiadomości news:c4csae$bsu$1@news2.ipartners.pl...
> > Ale na OEM mowili ze ROK GWARANCJi a na BOX jest 2 lata?
> > Czym sie rozni jedno od drugiego?
>
> Gwarancją i pudełkiem ;)
>
> Płacisz więcej-dostajesz więcej.
:-)
No to juz rozumiem,dzieki :-)
Pozdrawiam.Magda
-
16. Data: 2004-03-31 07:01:38
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Mrowka" <m...@o...pl>
Użytkownik "Marcin" <m...@m...brak.pl> napisał w wiadomości
news:c4dnjo$r8q$1@inews.gazeta.pl...
> Jak sie nie uda z gwarancja, to zawsze mozna reklamowac z tytulu
> niezgodnosci towaru z umowa - przez 2 lata.
>
Aha no to super,przekaze to kumplowi.Dziekuje :-)
Pozdrawiam.Magda
-
17. Data: 2004-03-31 07:02:32
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Mrowka" <m...@o...pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
wiadomości news:l65qj1-8co.ln1@ziutka.router...
> Nie bardzo. Zakupu dokonano AD 2002. Obowiązywała wtedy roczna rękojmia.
> Zresztą z tymi dwoma latami niezgodności z umową też jest daleko od
> różowości.
Hm,czyli za szybko sie ucieszylam :(
--
Pozdrawiam.Magda
-
18. Data: 2004-03-31 08:31:41
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Mrowka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:c4dq74$pnp$1@news.atman.pl...
> Tak jak pisalam to problem kompla.On ma paragon nie ma wypelnionej karty
> gwarancyjnej,zapomnial a panowie nie przypomnieli bo i po co :-)
Jeśli chodzi o dokument gwarancyjny, to powinien on zostać wypełniony w
chwili zakupu i jest to obowiązek sklepu. Dowód zakupu jest w postaci
paragonu. Skoro sklep piętrzy trudności, to ja bym pismo do
przedstawiciela krajowego tej marki napisał opisując sytuację. W końcu
gwarancji w imieniu producenta oni udzielili i nie jest winą klienta, ze
sklep odmawia wypisania gwarancji twierdząc, że paragon wystarcza. A sklep
nie jest w stanie z tego mata wyjść, bo mieli obowiązek wypełnienia karty
gwarancyjnej w chwili wydania sprzętu niezależnie od znanej nam wszystkim
praktyki podbijania tego po kilku dniach. Pismo wysyłasz poleconym i
zostawiasz sobie potwierdzenie.
Jeśli to nie pomoże to zostaje powiatowy rzecznik konsumenta. Można
oczywiście samemu z tym do sądu iść, ale po co.
-
19. Data: 2004-03-31 08:34:46
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "adas" <p...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
news:1683181.ntqPS2pYRC@dom.artikon...
> >
> > Ale teraz olśnienie. Przecież to chodzi o nagrywarkę. To jaka wersja
OEM?!
>
> Taka normalna - do sprzedaży z nowym komputerem...
A od kiedy na nagrywarkę jest potrzebna licencja? Mnie się dotąd wydawało,
że potrzebna ona jest na oprogramowanie. Coś się ostatnio zmieniło, co
umknęło mi?
>
> > Obowiązuje taki termin, jaki jest w dokumencie gwarancyjnym. Masz go?
I
> > nie może być innego dla wersji OEM, bo to nie ma sensu.
>
> Ma, niestety.
>
> > Przecież Ty możesz
> > używać zupełnie innego oprogramowania niż dostarczone z nagrywarką.
>
> Oczywiście. Nie jestem w stanie skorzystać z NeroExpress pod linuksem,
więc
> nie używam.
>
> > Dokąd
> > nie ingerujesz w nagrywarkę, to ona ma działać. Może nie współpracować
z
> > danym oprogramowaniem, skoro producent tego nie autoryzował i to inna
> > sprawa. Ale sama nagrywarka ma działać przez okres gwarancji.
>
> Przez okres gwarancji. Dla BOX 2 lata, dla OEM przez rok.
Ale Ty piszesz o oprogramowaniu, a jak rozumiem zepsułą się nagrywarka, a
nie oprogramowanie. Co ma piernik do wiatraka?
>
> BTW: kupowałeś kiedyś dysk twardy? Na rocznej, dwu lub trzyletniej
> gwarancji?
Pewnie, że kupowałem. Ale licencji na jego użytkowanie nigdy nie dostałem.
Dysk, to dysk - kawałek żelastwa wzbogaconego elektroniką. Od kiedy
potrzebna jest do jego użytkowania licencja?
-
20. Data: 2004-03-31 08:37:16
Temat: Re: Reklamacja.....
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
wiadomości news:cqhpj1-38n.ln1@ziutka.router...
> OEM = Other Equipment Manufacturer co w praktyce zwykle oznacza jedną z
> 2ch rzeczy:
> - nagrywarkę "firmuje" jakaś poważniejsza firma co nie oznacza że tam ją
> wykonano (wlaczajac w to ze wszystkie komponenty sa dokladnie te same,
a
> po prostu skladane poza firma),
> - nagrywarka zawiera bebechy innej firmy niz wynika to z jej nalepki.
A tego skrutu nie znałem. Jeśli tak, to faktycznie ma to sens. Z tym, że
nie można do takiej nagrywarki dołączać karty gwarancyjnej na dwa lata i
odmawiać jej podbicia po sprzedaży twierdząc, że gwarancja jest na rok, bo
to zaczyna pachnieć oszustwem.