eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 36

  • 1. Data: 2014-03-06 09:48:59
    Temat: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS.
    Zakup ponad rok temu.
    Firma niestety zdecydowanie niższa półka rynkowa - na razie nie piszę,
    jaka.
    Reklamacja została odrzucona ze względu na uszkodzenie mechaniczne.
    Sprzet w bardzo dobrym stanie, żadnych rys, obluzowania gniazda.

    Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe USB
    - takie ledwo widoczne w srodku.

    No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości.
    Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego wkładania
    łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już.
    Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach
    niezgodności z umową.

    A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza, że
    uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie.

    Rozumiem, gdyby było wyrwane gniazdo, czy zbita szybka wyświetlacza...

    Co o tym sądzicie? Jak dalej postąpić?


  • 2. Data: 2014-03-06 10:02:09
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-06 09:48, Budzik pisze:
    > Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS.
    > Zakup ponad rok temu.
    > Firma niestety zdecydowanie niższa półka rynkowa - na razie nie piszę,
    > jaka.
    > Reklamacja została odrzucona ze względu na uszkodzenie mechaniczne.
    > Sprzet w bardzo dobrym stanie, żadnych rys, obluzowania gniazda.
    >
    > Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe USB
    > - takie ledwo widoczne w srodku.
    >
    > No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości.
    > Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego wkładania
    > łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już.
    > Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach
    > niezgodności z umową.
    >
    > A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza, że
    > uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie.
    >
    > Rozumiem, gdyby było wyrwane gniazdo, czy zbita szybka wyświetlacza...
    >
    > Co o tym sądzicie? Jak dalej postąpić?

    Skoro nie potrafią naprawić, to może poprosić o zwrot pieniędzy, albo
    wymianę na działający?


    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl


  • 3. Data: 2014-03-06 10:24:57
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2014, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > W dniu 2014-03-06 09:48, Budzik pisze:
    >> Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS.
    >> Zakup ponad rok temu.
    [...]
    >> Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe
    >> USB - takie ledwo widoczne w srodku.
    >>
    >> No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości.
    >> Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania,

    Pewnie tylko mało widziałeś :>
    Od dziecka z śrubokrętem po metody sławnego "caffe holder".
    Jest dziura to można do niej wetknąć chorągiewkę albo przeciwnie,
    powiesić za tę dziurę na haku.
    Technicznie gniazdo da się uszkodzić, wystarczy trochę bezmyślności :)
    Ale to OT.

    >> A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza, że
    >> uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie.
    [...]
    >
    > Skoro nie potrafią naprawić, to może poprosić o zwrot pieniędzy, albo wymianę
    > na działający?

    A jak oni nie przyjmują wersji "się zepsuło" lecz wersję "użyszkodnik
    zepsuł"?

    Wątkotwórca nie napisał z jakiej podstawy reklamował i to jest pół
    problemu, bo jak im również nie podał podstawy reklamacji, to
    w odróżnieniu od rękojmi oraz "konsumenckiej niezgodności z umową"
    gwarancja dotyczy tego co zapisano w gwarancji.
    Jeśli więc reklamację przyjęli "w trybie gwarancyjnym", to jest
    kłopot z tytułu zakresu gwarancji, jeśli gwarancja stanowi że uszkodzenia
    mechaniczne nie podlegają, to nie podlegają.
    Jeśliby to była reklamacja z "konsumenckiej niezgodności", sprawa
    ma się o tyle inaczej, że tylko przez pół roku to sprzedawca musiałby
    wykazać dlaczego uważa że "użyszkodnik zepsuł".
    Teraz już konsument powinien wykazać, dlaczego uważa, że to była
    wada istniejąca w momencie zakupu.

    Argumentacja sprzedawcy IMVHO wskazuje na trzymanie się wersji
    z gwarancją (czyli nawet nie to, że "użyszkodnik zepsuł", lecz
    że "nie obejmuje").

    pzdr, Gotfryd


  • 4. Data: 2014-03-06 10:38:56
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 06 Mar 2014 08:48:59 +0000, Budzik napisał(a):

    > Reklamowałem ......

    Jaki tryb reklamacji: gwarancja, niezgodność z umową, rękojmia?


  • 5. Data: 2014-03-06 12:18:53
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    >Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w
    >gnieździe USB
    >- takie ledwo widoczne w srodku.
    >No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej
    >jakości.
    >Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego
    >wkładania
    >łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już.
    >Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach
    >niezgodności z umową.

    Prawde mowiac to ma, i trudno powiedziec - gniazdo zle, czy zbyt
    brutalny byles.

    J.


  • 6. Data: 2014-03-06 13:03:49
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: "ww" <w...@o...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA2E863BBD4354budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Reklamowałem sprzet ładowany przez USB - GPS.
    > Zakup ponad rok temu.
    > Firma niestety zdecydowanie niższa półka rynkowa - na razie nie piszę,
    > jaka.
    > Reklamacja została odrzucona ze względu na uszkodzenie mechaniczne.
    > Sprzet w bardzo dobrym stanie, żadnych rys, obluzowania gniazda.
    >
    > Po wymianie korespondencji okazało się, ze wyłamane są piny w gnieździe
    > USB
    > - takie ledwo widoczne w srodku.
    >
    > No to odpisuję, że skoro się wyłamały, to znacyz ze były złej jakości.
    > Gniazdno USB nie ma możliwości nieumiejetnego obsługiwania, złego
    > wkładania
    > łądowarki etc - sa prowadnice, wkładasz i już.
    > Ergo - typowy przykład wady produktu i proszę o naprawę w ramaach
    > niezgodności z umową.
    >
    > A serwis zupełnie nie odnosząc się do wady ukrytej, jak mantrę powtarza,
    > że
    > uszkodzenia mechaniczne nie podlegają naprawie.
    >
    > Rozumiem, gdyby było wyrwane gniazdo, czy zbita szybka wyświetlacza...
    >
    > Co o tym sądzicie? Jak dalej postąpić?

    Dać sobie spokój. Ty możesz twierdzić co chcesz a oni mają 15 świadków, że
    "TO TAK
    JUŻ BYŁO". Chcesz szukać rzeczoznawców, przeprowadzać eksperymenty procesowe
    ?

    Jeśli minął już rok to teraz ty musisz udowodnić, że produkt miał wadę.
    Jeśli to oczywiście
    faktycznie była reklamacja z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej.

    No a gniazdo oczywiście można uszkodzić. Nawet takie dobrej jakości.


  • 8. Data: 2014-03-06 17:30:09
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

    >> Reklamowałem ......
    >
    > Jaki tryb reklamacji: gwarancja, niezgodność z umową, rękojmia?

    Niezgodność.
    Serwis twierdzi: uszkodzenie mechaniczne nie może być wadą ukrytą.

    Juz chyba samo to jest absurdalne?


  • 7. Data: 2014-03-06 17:30:09
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Jeśliby to była reklamacja z "konsumenckiej niezgodności", sprawa
    > ma się o tyle inaczej, że tylko przez pół roku to sprzedawca musiałby
    > wykazać dlaczego uważa że "użyszkodnik zepsuł".
    > Teraz już konsument powinien wykazać, dlaczego uważa, że to była
    > wada istniejąca w momencie zakupu.

    Reklamacja w trybie niezgodności.

    W jaki sposób mam wykazać?
    Piny sa z tego co widziałem na zdjęciach dośc głęboko.
    Urządzenie jest zadbane, nie nosi sladów wandalizmu :)
    Wiec podejrzewam, ze w podobnym stanie powinno być gniazdo (w sensie braku
    jakis rys, wylamac czy sladów majchrowania srubokretem)
    Jak udowodnic, ze nie jestem wielbłądem?


  • 9. Data: 2014-03-06 17:30:09
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ww w...@o...pl ...

    > Dać sobie spokój. Ty możesz twierdzić co chcesz a oni mają 15
    > świadków, że "TO TAK
    > JUŻ BYŁO". Chcesz szukać rzeczoznawców, przeprowadzać eksperymenty
    > procesowe ?

    Chce być uczciwy.
    Kupiłem urządzenie, zepsuło się, oczekuje naprawy, ktora pewnie kosztuje
    50zł.
    Skoro firma robi ze mnie debila, to zanim opisze całą sytuacje na wszelkich
    portalach porównarkowych i opisujących sprzet to chce wykorzystac inne
    możliwości.
    Ale chciałem teżwiedzieć, czy mój zdrowy rozsadek słusznie mi podpowiada,
    ze jeżeli normalnie wkładam łądowarkę a pomimo tego piny sięwyłamują to
    pomimo tego ze to jest USZKODZENIE MECHANICzNE to jednak spowodowane wadą
    urządzenia ize to podlega pod ustawe.

    Bo obecnie sklep nie mówi: sam pan zespuł.
    Sklep mówi - uszkodzenie mechaniczne wiec nie podpada pod ustawe i nawet
    nie bedziemy sie nad tym zastanawiac.


  • 10. Data: 2014-03-06 18:19:44
    Temat: Re: Reklamaca - ułamany PIN - odrzucenie
    Od: "ww" <w...@o...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA2E8B166EBBFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .
    > Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...
    >
    >>> Reklamowałem ......
    >>
    >> Jaki tryb reklamacji: gwarancja, niezgodność z umową, rękojmia?
    >
    > Niezgodność.
    > Serwis twierdzi: uszkodzenie mechaniczne nie może być wadą ukrytą.
    >
    > Juz chyba samo to jest absurdalne?

    Ano jest. Tylko co z tego.

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1