    From: "Sebastian" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: #$ Rejestracja i Nazwa dla DG
    Date: 5 Dec 2004 18:08:13 +0100

    1) czy istnieje obowiązek rejestracji działalności
    gospodarczej osoby fizycznej w KRS?

    kiedyś nałożono taki obowiązek w ustawie, potem kilka
    razy przesuwano termin, zostawiając na kolejny rok
    możliwość posługiwania się wpisem do ewidencji.
    Ostatnio znalazłem w sieci ustawę, czytam i nie widzę
    przepisów o osobach fizycznych, a na stronie
    ministerstwa sprawiedliwości brak formularza do
    rejestracji osób fizycznych. Czyżby ustawodawcy
    choć odrobinę zmądrzeli i zdjęli z nas całkowicie
    obowiązek rejestracji w KRS?

    2) czy można na wpisie do ewidencji podać w polu
    OZNACZENIE samą nazwę bez imienia i nazwiska?

    chodzi mi o to, że wiele osób fiz. prow. działalność
    podaje we wpisie nazwę:
    JAKAŚ TAM NAZWA imię nazwisko

    a ja chcę nadać działalności nazwę, w której imię
    i nazwisko nie wystąpi. Imię nazwisko i PESEL podam
    zgodnie z prawem w następnym punkcie.

    3) co oznacza wymóg podawania rodzaju działalności
    zgodnego z PKD?

    Chodzi mi o to, czy trzeba pisać, np.:

    "szeroko rozumiana reklama, w zakresie należącym
    wg PKD do podklasy 74.40.Z"

    czy może wystarczy, aby
    używać sformułowań użytych w klasyfikacji PKD, czyli
    np. NIE pisać "działalność agenta ubezpieczeniowego"
    ale bodajże: "działalność pomocnicza, związana
    z ubezpieczeniami i funduszami emerytalnymi"

    pozdr
    Sebastian