    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot przez uczelnię połowy ceny biletów
    Date: Sat, 19 Mar 2011 09:10:28 -0500

    On 3/19/2011 5:33 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Owszem, ale nijak to nie jest związane z dwustopniowością.

    ma
    brak wyboru na początku zmusza do studiowania wszystkich razem i trzeba
    uśredniać poziom bo inaczej wiekszosc nalezałoby wywalic od razu.

    > ??

    a poszukaj po brukowacach jak to kanclerz chyba politechniki
    koszalinskiej z usmiechem na ustał przyznał, że wpisuje zaliczenia
    wszytkim, których wykładowca oblał.

    > Ależ musiał.

    czego nie ruzumiesz?

    masz w zasadzie ten sam program studiów, ale na dwóch różnych poziomach.

    > No właśnie. I już na starcie trzeba było określić którą ścieżką się idzie.

    to jest ta sama ścieżka, ale na dwóch różnych poziomach.
    jak nie dajesz sobie rady na magisterkich mogłeś zawsze spaść na inzyniersie
    teraz nie możesz.

    > No i to jest niepotrzebne. Niech sobie po poziomie I student podejmie
    > decyzję, a nie już przed poziomem I.

    Nie rozumiesz, że w ten sposób wybitnych studentów, z którymi coś można
    było zrobić zmieszałeś z resztą.
    To jest po prostu marnowanie talentów.
    To co doradzam studentom i co aktywnie robię, to wysyłam ich za granicę
    tak szybko jak tylko sie da.

    > Idąc twoim tropem, to może połączyć
    > liceum ze studiami i już po gimnazjum podejmować decyzję jaką ścieżkę
    > się wybiera?

    Alez to się robi.
    W innych krajach jawnie tworze się klasy na podstawie testu.
    Tworzy się klasy, które lecą innym poziomem niz pozostali. Nawet książki
    są inne.
    Klasy na mniej więcej tym samym poziomie są dużo lepsze do uczenia.
    Osoba dobra w słabej klasie się marnuje. Osoba słaba w dobrej klasie nie
    jest w stanie wyrobić i szybko się zniechęca.

    W Polsce jest to zabronione. Co nie znaczy, że tego sie nie robi.
    Po to właśnie wymyślono klasy, w których jest np. dodatkowy język, żeby
    wyłapać tych lepszych.
    Do takiej klasy słabsi nie pójdą. Ale nikt ci oficjalnie tego nie powie
    po co robi się takie klasy.

    > Po to szkoły są dzielone na etapy: przedszkole, podstawówka, gimnazjum,
    > liceum, studia inżynierskie/licencjackie, studia magisterskie, doktorat,
    > etc... Decydowanie się na doktorat w przedszkolu dość słabo chyba by
    > działało, nie?

    wcale nie.
    ważne aby mieć możliwośc wyboru i przeskakiwania z poziomów na poziom.
    W Polsce tego brak. Wszyscy muszą jechać równo. Bo tak jest
    "sprawiedliwiej". Jak w kołchozie.