eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy? › Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
  • Data: 2008-10-07 21:42:48
    Temat: Re: zwrot notebooka z powodu niepełnej informacji ze strony sprzadawcy możliwy?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <f...@i...go
    oglegroups.com>
    akhayah napisał(a):

    > Kupiłam dziś notebooka ACER z wgranym systemem LINUX, ale ponieważ
    > lubię XP dokupiłam ten system i zasugerowałam sprzedawcy, że wgram go
    > sama.

    1. na 90% miałaś wybór pomiędzy modelem z systemem linux oraz z systeme
    XP. Wybrałaś to pierwsze - nie jest to wina sprzedawcy ani sprzętu.
    2. zasugerowałaś, że instalację XP wykonasz sama - sprzedawca mógł tym
    samym podejrzewać, że wiesz jak to się robi (i masz w tej dziedzinie
    doświadczenie).

    > Okazało się to dużym problemem, przerastającym moje możliwości.

    To również nie jest wina sprzętu/sprzedawcy. Na Twoją prośbę, sprzedawca
    może zainstalować system za Ciebie (i może tą dodatkową czynność wykonać
    odpłatnie).

    > Nikt mnie nie poinformował, że bedzie to wymagało wchodzenia do BIOS-u

    Żeby uruchomić system z CD, trzeba wejść do BIOSu i zmienić sekwencję
    bootowania. Jest to standardowa czynność.

    > i samodzielnego przygotowywania ulepszonej wersji płyty instacyjnej XP
    > (wzbogaconej o instalki i sterowniki pobrane z internetu).

    Nie trzeba przytowowywać żadnej płyty. Startujesz system z płyty XP,
    naciskasz F6 i na dyskietce wskazujesz sterowniki do kontrolera
    dysków. Sterowniki możesz sobie pobrać z linuksa.

    > Nikt nie
    > uprzedził mnie o tym, że laptop nie jest przystosowany do
    > zainstalowania systemu, który kupiłam.

    Bo kupiłaś laptopa z systemem linux. Jak kupujesz z XP, to też nikt Cię
    nie poinformuje pod jakimi dystrybucjami linuksa laptop będzie pracował
    poprawnie.
    Sprzedawca nie miał obowiązku informowania o tym.

    > Jutro mam zamiar udać się do sklepu i poprosić o nieodpłatne
    > rozwiąznanie tego problemu.

    Zapewne usłyszysz odmowę. Jest to czynność dodatkowo płatna w serwisach.

    > Jesli sprzedawca tego nie zrobi chcę zwrócic towart.

    Nie masz podstawy do zwrotu.

    > Czy mogę powołać się na niezgodnośc towaru z umowa ze
    > wględu na fakt niemożliwości pełnego korzystania ze sprzedanego towaru
    > albo ze względu na wprowadzającą w błąd informację o produkcie?

    Nie. Możesz korzystać z systemu linux, z którym kupiłaś laptopa.
    System XP na 100% da się zainstalować na kilka sposobów. Ale Ty tego
    nie potrafisz zrobić (choć zadeklarowałaś, że zrobisz sama).

    Uwierz, że nie jest to wina ani sprzętu, ani sprzedawcy.
    Szybciej i taniej będzie (jeśli rzeczywiście się na instalacji systemu
    nie znasz - a jest to normalna rzecz) jeśli poprosisz dowolnego znajomego,
    żeby to zrobił. Dla niego będzie to 5-10 minut roboty, a Ty stracisz
    i nerwy i wiele godzin (o ile nie dni, bo przez kilka dni pewnie
    nie będziesz miała zainstalowanego systemu).

    PS: to nie jest temat na tą grupę. Od strony prawnej, wszystko jest
    w porządku.

    Jacek