eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwonlienie dyscyplinarne za zaniedbanie obowiązku służbowego › Re: zwonlienie dyscyplinarne za zaniedbanie obowiązkusłużbowego
    From: e...@p...onet.pl (Marek Janczur)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwonlienie dyscyplinarne za zaniedbanie obowiązkusłużbowego
    Date: 5 Mar 2002 16:17:40 +0100

    From: <w...@p...onet.pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Tuesday, March 05, 2002 3:57 PM

    > Dałem d...y i nie zrobiłem czegoś co powinienem był zrobić, stało się
    trudno.

    > Pytanie, ile czasu ma pracodawca na ew zwolnienie mnie dyscyplinarne? Czy
    za
    > parę miesięcy może to wykorzystać (na razie nie ma ani nagany ani żadnych
    > innych konsekwencji (bo nic wielkiego faktycznie się nie stało)) i po
    jakim
    > czasie może mi takiej nagany udzielić.
    >
    > D..a nie pracownik

    Cześć,
    Art. 109 kp: Kara (nagany) nie może być zastosowana po upływie 2 tygodni od
    powzięcia wiadomości o naruszeniu obowiązku pracowniczego i po upływie 3
    miesięcy od dopuszczenia się tego naruszenia. Kara może być zastosowana
    tylko po uprzednim wysłuchaniu pracownika.
    Art. 110 kp: Pracodawca powiadamia pracownika o zastosowanej karze na
    piśmie. Musi pracownika poinformować o prawie zgłoszenia sprzeciwu i
    terminie jego wniesienia.
    Art. 112 kp: Od dnia zawiadomienia o ukaraniu, pracownik ma 7 dni na
    wniesienie sprzeciwu (do pracodawcy). Jeżeli pracodawca sprzeciw odrzuci,
    pracownik ma 14 dni na wystapienie do sądu pracy o uchylenie zastosowanej
    wobec niego kary.
    Natomiast żeby rozwiązać stosunek pracy bez wypowiedzenia (to, co nazywasz
    zwolnieniem dyscyplinarnym): pracownik musi dopuścić się ciężkiego
    naruszenia podstawowych obowiązków lub przestępstwa. Takie rozwiązanie umowy
    o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie może nastąpić po upływie 1
    miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o okoliczności
    uzasadniającej rozwiązanie umowy o pracę (art. 52 kp).
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

    --

    Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!