    From: Jacek_FH <s...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zrzut ekranu e-mapy na własnej stronie www
    Date: Tue, 1 Apr 2008 22:44:22 +0200

    Dnia 2008-04-01, Olgierd <n...@r...org> pisze:

    > Ale przecież zrobienie zrzutu części obrazka - jako cytatu czy coś - nie
    > umniejsza praw Onetu.

    Jest jedna firma, która żeruje właśnie na takich "cytatach" map na stronach
    i wysyła tłuste pozwy właścicielom różnych stron domowych co sobie
    niewinnie wkleili kawałek mapki. Wysokie zadośćuczynienie służyło głównie
    jako straszak - dzięki niemu choć nie były to pewne sprawy to 99% kończyło
    się na ugodach na dużo niższe sumy bo mało kto miał odwagę by się postawić.

    Niestety nie pamiętam gdzie o tym czytałem, ale trochę tych poszkodowanych
    się wypowiadało więc skala musiała być duża.
    Pamiętam tyle że mapy pochodziły z jakiejś popularnej Windowsowej
    aplikacji, a firemka, która wysyłała te pozwy, miała tak jakby licencję na
    ściganie "kopistów" i tylko tym się zajmowała.

    --
    Jacek_FH