-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacx176.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: Re: znów wrocław
Date: Fri, 29 Nov 2024 17:46:08 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <192g50vajxcp1.6bez43taml59$.dlg@40tude.net>
References: <vhsqof$6bn$1@news.chmurka.net> <vhtf1p$1qjfo$2@dont-email.me>
<7...@4...com>
<vhv3sl$8ql$1@news.chmurka.net> <vhv8u0$b8k$2@news.chmurka.net>
<15mzwxmstdh24.1738f6uk822ur$.dlg@40tude.net>
<vi1vuc$pc8$3@news.chmurka.net>
<9kdca8ru1elm$.i4qzv2184cb0.dlg@40tude.net>
<vi2l4g$bn6$1@news.chmurka.net>
<19416fd1nak93$.e74j3k09hwgo.dlg@40tude.net>
<vi3m5v$807$2@news.chmurka.net>
<u9k1sn69pqn$.4k0sgsapmyhw.dlg@40tude.net>
<vi4m3v$vuo$1@news.chmurka.net>
<56vhqig311fi.1f6q5g6a3aqem$.dlg@40tude.net>
<vi4rd2$vun$3@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aacx176.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.75.176";
logging-data="7968"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:6sH1y72h2tAQeWftJ1dllrpLmC4=
sha256:Ze+TMFkyR2ljKI/rqPJTySRb27GqhLU8b1j+3gOllfU=
sha1:jjwDwYLeng5dvQpBAUXjwvcOojw=
sha256:GFS8VbHOwgR1lU80FzmFNEqEX4QJVhzSq6qjsyOuvmI=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:860335
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 26 Nov 2024 17:01:38 +0100, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 26.11.2024 o 16:31, J.F pisze:
>>> to jest, to trudno powiedzieć, ale na pewno co najmniej droga
>>> hamowania. Jeśli na danym odcinku dopuszczalne jest 50 km/h - a to
>>> chyba większość przejść dla pieszych - to droga awaryjnego
>>> hamowania wynosi wg kalkulatora 50~60 metrów, a na lodzie, to
>>> pewnie ze 100 metrów.
>> A jednak kierowca jest zobowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu.
>> Czyli tak jechać, żeby nie musieć awaryjnie hamować.
>
> Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, co napisałeś. Bo z tego, co
> napisałeś wynika, że widząc wchodzącego na drodze hamowania pieszego
> powinien włączyć wycieraczki, by rozbryzgi krwi nie spowodowały utraty
> orientacji.
Raczej powinienem zwolnic ... wcześniej.
>> Więc co z tego wszystkiego wynika? Jak do wypadku dojdzie, to
>> kierowca będzie mógł mówic "pieszy miał obowiązek się zatrzymać" ?
>> Czy po prostu obu oskarżycie?
>
> W życiu nie oskarżałem nikogo. Mój królik też - no może poza mną, ze ma
> pusto w misce.
Ale drogówce się już zdarza.
>> A jak nie dojdzie do wypadku, tylko zauważycie, kierowca nie ustąpił
>> pieszemu pierwszeństwa, to będziecie mogli mu mandat wystawić? Czy
>> jeden przyjmie, a drugi powie "ale pieszy musiał się zatrzymać.
>
> Coś próbujesz na siłę wykazać. Ustawodawca spowodował, że zarówno pieszy
> jak i kierowca ma pierwszeństwo.
Hm, dość ambitny wniosek, ale może i słuszny.
> To pytanie podobne, jak
> rozstrzygnięcie, komu dać mandat, jak na obydwu kierunkach paliło się
> zielone światło.
Zielone swiatło daje małe uprawnienia :-)
>>> Jak mamy jakiś ruchliwy chodnik, to z takiego dystansu kierowca
>>> może nie widzieć stojącego przy przejściu pieszego.
>> Ale pieszy nie musi stać przy przejsciu ! Ba - jak stoi, to nie ma
>> pierwszeństwa :-) On może wejść na przejscie z marszu, nocą, czy idąc wzdłuż ulicy
i
>> nagle skręcając ...
>
> No i doszedłeś do sedna.
Ale to nie zmienia pierwszenstwa pieszego :-P
>>> Kampania medialna przekonująca, że może on bez rozglądania się
>>> wejść, bo ma pierwszeństwo jest po prostu niedorzeczna.
>> Być może, o ile masz prawidłowe rozeznanie stanu prawnego.
>>> Argument tu czasem przywoływany, że kierujący powinien sobie
>>> dostosować prędkość jest również bez sensu. Jeśli założymy, że
>>> pieszy w każdym momencie może wejść na przejście, to żadna
>>> prędkość nie będzie bezpieczna.
>> A jednak - czasem musi ustąpić pierwszenstwa innemu pojazdowi, czy
>> rowerzyscie, i tam takich zastrzeżeń, że drugiemu nie wolno. Ma
>> ustąpić i tyle. I nikogo w drogówce nie będzie interesowało, że już
>> był za blisko, aby hamować.
>
> Błądzisz. Sytuacje, gdzie ktoś wyjeżdża z podporządkowanej i wbija w
> niego jadący za szybko pojazd nie jest mało.
Oczywiscie, i co wtedy mówicie?
Miał pan obowiązek ustąpić pierwszeństwa.
I nie ma znaczenia, czy widział szybko jadący pojazd, czy coś mu
zasłoniło widok.
No chyba, ze pojazd jechał dużo za szybko, czy np w nocy bez swiateł.
> Wałkowaliśmy tu to BMW i
> wielu uważa, że wina BMW, ze jechało za szybko, a nie KIA, choć wjechało
> na zajęty pas, którym jechało BMW.
Bo tam nie wiadomo, na ile poprawnie kierowca kia zrobił manewr,
zakładając w miarę sensowną prędkość bmw, a nie 300km/h.
>>> Większość kalkulatorów przyjmuje czas reakcji kierowcy na 2
>>> sekundy. Tak. Wiem. Można szybciej. Ale to taki normalny czas
>>> reakcji.
>> W niespodziewanej sytuacji. A na przejsciu trzeba mieć "szczególną
>> ostrożność".
> Myślałem o tym pisząc o tych dwóch sekundach. Ale to nadal będzie
> kilkadziesiąt metrów.
W warunkach koncentracji jakis średni czas to IMO - poniżej sekundy.
Ale czy można takiego czasu wymagać od kierowcy?
A tu mamy taki przykład jeszcze ze starych przepisów
https://youtu.be/IXG7WeBRWmA?t=25
W komentarzu - "miał niesprawny układ hamulcowy".
Nie widzę tej niesprawnosci.
>>> Ilość przejść dla pieszych jest kwestią wtórną dla poprzednich
>>> przepisów.
>> Jest o tyle istotna, że jak będzie przejscie co 100m, i przed każdym
>> samochód będzie musiał zwolnic i się rozejrzec, to sie ruch
>> zakorkuje. Ale co to ustawodawcę obchodzi :-P
>
> A powinno. Poza tym zwolnienie tu nic nie da. On nie przejedzie.
To sie musi zatrzymac. I ruszyć, jak się upewni, że pieszych w pobliżu
przejscia nie ma :-P
>> A jak będzie przejść "po niemiecku", to bedzie po staremu.
> Bo to mądre. Ktoś próbował ulepszyć dobre, tylko nie rozumiał
> niemieckiego przepisu. Ktoś mu powiedział, ze tam pieszy ma
> pierwszeństwo. Nawet samych Niemców chyba nie zapytali.
Ale to nie była kalka z niemieckiego, tylko z wielu innych
europejskich krajow.
>>> Teraz, gdy ustawodawca się zorientował, że przegiął bagietę i
>> Ale to chyba nie ustawodawca się zorientował, tylko na razie sądy i
>> prawnicy robią mu wbrew ?
>
> No jeśli są tak odporni na realia, to być może masz rację. Ale pomysł
> z sugerowanymi miejscami, to nie pomysł sądu czy prokuratury.
A tych sugerowanych przejsciach to od jakich posłów czy ministrów
słyszałeś?
>>> jak ludzie zaczną jeździć zgodnie z przepisami, to po prostu staną
>>> wszystkie większe miasta,
>> Eee tam - bedą jezdzić 20km/h. I tak średnia niewiele większa, albo
>> i mniejsza :)
> 20 km/h nic nie da. Zwiększa tylko prawdopodobieństwo, że ktoś nie
> wlezie pod koła, albo i nie, bo przecież samochód jedzie powoli.
Ale zahamować łatwiej, i dostrzec pieszych w poblizu przejscia.
>>> to zaczęli wymyślać twór pod tytułem "miejsca sugerowanego
>>> przejścia",
>> Posłowie/rząd u nas, czy po prostu niektórzy popatrzyli po Niemcach?
>
> W Niemczech czegoś takiego nie ma - pytałem przed chwilą niemieckiego
> policjanta.
To co to jest
https://youtu.be/i-YNtObncNI?t=355
https://youtu.be/i-YNtObncNI?t=254
https://youtu.be/i-YNtObncNI?t=463
>>> czy jak się to nazywa. Zdaje się, ze to przejście bez znaków.
>>> autor tego pomysłu powinien ostać - w mojej komicznej opinii -
>>> zarzut usiłowania zabójstwa pieszego oraz celowego zniszczenia
>>> pojazdu.
>> Wcale nie. Pieszy musi uważać i ustąpić. A wysepka/azyl na środku
>> jest, więc pieszemu łatwiej ...
>
> A ro wolno na dwupasmówce przechodzić poza przejściami? Bop wysepka na
> środku, to dwupasmówka - fakt, ze czasem mająca kilka metrów.
Jeśli masz na mysli jezdnie czteropasową czy szerszą ... to w Polsce
wolno ... chyba.
Jesli drogę dwujezdniową - to tym bardziej.
Niemczech natomiast ... chyba jest zakaz robienia przejsc dla
pieszych.
Muszą być swiatła, a wtedy ... to nie jest "przejscie" ?
Zebry nie ma.
>>> Albo sprowadzenia zagrożenia w ruchu drogowym. Pieszy i tak tych
>>> miejsc ne rozróżni,
>> Zebry nie ma.
> A jak śnieg leży?
Niemcy odsnieżają ? :-)
I nas na jezdniach też rzadko lezy - topi się pod kołami.
No - u Ciebie może częściej :-)
>>> a kierujący nie będą wiedzieć, gdzie są.
>> Nie muszą wiedziec :-)
> Muszą być w gotowości do tych wycieraczek.
Nie muszą. Zwykłe wtargnięcie pieszego na jezdnie ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.24 18:58 Robert Tomasik
- 29.11.24 18:59 Robert Tomasik
- 29.11.24 21:19 Shrek
- 29.11.24 21:23 J.F
- 29.11.24 21:26 Shrek
- 04.12.24 13:03 io
- 04.12.24 13:08 io
- 04.12.24 13:15 io
- 04.12.24 13:16 io
- 04.12.24 13:19 io
- 04.12.24 13:26 io
- 04.12.24 13:27 io
- 04.12.24 13:29 io
- 04.12.24 13:33 io
- 04.12.24 13:38 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] nowe osoby w grupach?
- OT Do Trybuna
- Prosto z Tuskistanu: Czy Domański (minister finansów) "da" czy nie trzy lata grożą :-) [dotacja dla PiS]
- Przypomnienie: Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych wer. 3.2.2
- Odpowiedzialność w spółce z oo
- znowu wroclaw
- urodziny hitlera
- Sędzia Dorota Lenarczyk z Żywca skazała na 6 mies. pozbawienia wolności
- Dyplomaci a alkomaty
- Zmiana kary
- Poseł Ryszard Petru w Biedronce
- Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- Obrońcy
- Obrońcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-02 OT Do Trybuna
- 2025-01-02 Prosto z Tuskistanu: Czy Domański (minister finansów) "da" czy nie trzy lata grożą :-) [dotacja dla PiS]
- 2025-01-01 Przypomnienie: Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych wer. 3.2.2
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 znowu wroclaw
- 2024-12-30 urodziny hitlera
- 2024-12-30 Sędzia Dorota Lenarczyk z Żywca skazała na 6 mies. pozbawienia wolności
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-23 Poseł Ryszard Petru w Biedronce
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy