  • Data: 2007-08-09 07:14:09
    Temat: Re: zniszczenie mienia o wartości 450zł - urząd czy cywilny?
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "youAr" <y...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:f9ed44$k6m$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > mam to nieszczęście, że znajomy kolegi zniszczył mi podczas wizyty rzecz
    > wartą ok 450zł. zdaje się, że próba ugody i zwrotu kosztów nie powiedzie
    > się.
    > w jaki sposób na drodze prawnej mogę to załatwić? czy to nie jest
    > przypadkiem ścigane z urzędu?(wydaje mi się, że nie, ale wolę spytać).
    > czy mogę wnieść o pokrycie kosztów sądowych przez pozwanego?

    witam!

    składasz pozew do sądu rejonowego właściwego dla okręgu, w którym wyrządzono
    ci szkodę; pozywasz tego gościa i żądasz zasądzenia od niego kwoty 450,00zł
    wraz z ustawowymi odsetkami liczonymi od dnia, po którym mógł dobrowolnie
    naprawić szkodę; poza tym oczywiście, możesz się domagać zwrotu kosztów
    sądowych w całości;
    najpierw jednak musisz mu wysłać wezwanie do zapłaty dobrowolnie i wyznaczyc
    mu jakis tam termin; wysyłasz to listem poleconym; potem do pozwu dołączasz
    kopię tego listu oraz dowód nadania;
    w samym pozwie wskazujesz kiedy nastąpiła szkoda, kto ją wyrządził, w jaki
    spoósb, podac świadków i inne dowody;
    koszt rozprawy - 30,00zł;

    pzdr