  • Data: 2002-06-07 20:18:17
    Temat: Re: zmiana nauczyciela
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Mam takie male pytanie. Czy dyrekcja szkoly moze zmienic nauczyciela na
    >miesiac przed koncem roku ? (jesli cos wiecie to prosze o odzew , moze
    jakis
    >paragraf czy cos )

    Za mało szczegółów. Ważny jest status nauczyciela (stażysta, kontraktowy,
    mianowany, dyplomowany), rodzaj zatrudnienia (czas określony-nieokreślony,
    na etacie czy na godzinach). Czy zmiana pedagoga prowadzącego przedmiot
    związana jest z jego zwolnieniem ze szkoły, czy tylko z wewnętrznymi
    przesunięciami przydziałów?
    Sprawy te częściowo reguluje Karta Nauczyciela.
    Niemniej jednak obecne przepisy dają dyrektorowi bardzo duże prerogatywy
    (mam na myśli dyrektorów w szkołach państwowych lub publicznych). Ta
    sytuacja (przy bardzo niskiej zazwyczaj "klasie" ludzi pełniących stanowiska
    dyrektorskie) często prowadzi do nadużyć, kumoterstwa, tarć wewnętrznych.
    Polecam kontakt z wizytatorem, któremu podlega placówka i z komitetem
    rodzicielskim (lub radą rodziców).

    Jarek t...@t...pl