eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozlozenie falszywego oswiadczenia a "nieznajomosc prawa szkodzi"Re: zlozenie falszywego oswiadczenia a "nieznajomosc prawa szkodzi"
    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlozenie falszywego oswiadczenia a "nieznajomosc prawa szkodzi"
    Date: Thu, 19 Jan 2006 07:57:29 +0100

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@p...com> napisał w wiadomości
    news:1uwru5vezoj1m.uj3zi8fds3vj.dlg@40tude.net...

    > Jedna mała uwaga: chłop nie składa żadnych PIT'ów. Dzięki czemu taki
    zarzut
    > jest bezpodstawny :-)

    "Chlop od kosy" to symbol przecietnego Kowlaskiego, ktory to
    PITY sklada.

    > Ależ czuj się poinformowany. Wydawany jest Dziennik Ustaw i Monitor
    Polski.
    > Oba były do kupienia w Warszawie na ul. Szucha - pewnie wciąż są. A w
    > internecie: http://www.abc.com.pl/serwis/publik.htm Miłej lektury... :-)

    Szkoda tylko, ze w odroznieniu od urzednikow panstwowych zajmujacych
    sie egzekucja prawa, ja nie dostaje na biurko zadnych nowych
    aktow prawnych. Poza tym nikt mi nie placi na zapoznanie sie z tymi
    aktami (w odroznieniu od urzednikow).
    A jesli idzie o lekture, to poniewaz dotyczy mnie prawo:
    - drogowe
    - budowlane
    - energetyczne
    - fiskalne
    - i wiele innych
    to w zasadzie codziennie, po pracy, powinienem leciec do gdzies
    gdzie sa aktualne zmiany i czytac co sie zmienilo.
    Inna kwestia to brak oficjalnego kanalu przekazywania informacji
    od ustawodawcy do obywatela. No bo niby dlaczego strona
    www.abc.com.pl ma byc traktowana jako wiarygodne zrodlo
    zmieniajacego sie prawa? Bo dziennikow ustaw, monitorow
    ustawodawca mi nie przesyla. Ja zas nie mam obowiazku
    czytania gazet czy ogladania TV a srodki masowego przekazu
    nie maja obowiazku informowac mnie o zmieniajcym sie prawie.

    Wiec jak mam sie dowiedziec, ze wlasnie wczoraj zmienil
    sie jakis przepis prawa, do ktorego mam obowiazek sie stsosowac?

    > Niestety, polskie prawo jest bardzo zawiłe i pełne sprzeczności. Szkoda,
    że
    > w szkole średniej nie ma sensownego programu nauczania elementarnych
    > podstaw prawa. Nie dywagacji teoretycznych, ale prostego zastosowania
    prawa
    > w zakresie jaki jest potrzebny zwykłemu obywatelowi na co dzień. Kupno
    > samochodu na giełdzie, prawa konsumenta, ubezpieczenia, spadki - takie
    > zwykłe codzienne sprawy.

    Ale to za malo.
    Co z tego ze bedziemy wyedukowani i wszyscy, cale spoleczenstwo,
    bedzie sie interesowalo ustawodastwem, systemami prawnymi skoro
    nasz ustawodawca oraz uchwalodawca (czyli wladza wykonawcza, bedaca
    oddzielona od ustawodawcy, ale stanowiaca prawo) beda uprawiali
    radosna tworczosc nie dbajac o to, by zainteresowani znali
    owoc ich tworczosci?

    > Jaka jest znajomość prawa w społeczeństwie, widać było dziś w sejmie.
    > Bliźniak załatwił całe zgromadzenie wiedząc o terminie, o którym inni nie
    > mieli pojęcia. A pewnie paru prawników tam było!

    I tu lezy jedna z przyczyn fatalnego stanu prawanego w naszym panstwie.
    W Sejmie uprawia sie polityke. A przeciez Konstytucja mowi,
    ze Sejm jest od stanowienia prawa, a nie od polityki.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL