    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlozenie PiT a wysokosc zarobkow
    Date: Sun, 29 Apr 2007 03:48:31 -0500

    "Adam Polak" <p...@w...pl> wrote in message
    news:463453b6$1@news.home.net.pl...
    > Witam
    >
    > Ja juz na szczescie mam to za soba, natomiast zastanowila mnie dzisiejsza
    > rozmowa ze znajomym. On - student, nie pracujacy jeszcze "na codzien". W
    > 2006 roku sprzedal 2 prace (obrazy). Jeden z 50, drugi za 500 zlotych i
    > uparcie twierdzi, ze Pit'a skladac nie musi. Jego zdaniem Jest jakis
    > limit - 2000 pln czy jakos tak.
    >
    > Szukalem troche w necie i nigdzie nie znalazlem jakiejkolwiek wzmianki na
    > temat minimalnych przychodow. Bede wdzieczny za szybka odpowiedz, duzo
    > czasu mu nie zostalo :)

    Nie ma żadnego limitu.
    Każda zarobiona złotówka, musi znaleźć się na pit. natomiast nie każda
    złotówka podlega pod PIT.
    O ile te obrazy miał i nie tworzył ich z myślą o sprzedaży, to nie musi tego
    wykazać na pit.
    Tak samo jak ty nie musiałbyś wykazywać na pit pieniędzy zarobionych ze
    sprzedaży jakiejś książki, która leży na półce.
    jezeli natomiast obrazy były malowane na zamówienie, to jest to jego dochód
    podlegający opodatkowaniu.