    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zgubiona legitymacja studencka i mandat
    Date: Mon, 18 Sep 2006 19:51:46 +0200

    Użytkownik "Czabu" <czabu_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_op.pl> napisał w wiadomości
    news:eeml3t$rru$1@inews.gazeta.pl...

    > Niestety przerabiałem ten temat i niestety to nie jest takie proste. Policja
    > nie przyjmuje zgłoszenia zagubienia dokumentów (przynajmniej nie przyjmowała
    > 4 lata temu) i nie wystawia żadnego zaświadczenia.

    I nie wystawia nadal. Gdzieś od połowy lat 70-tych.

    Generalnie całe zamieszanie z tymi zaświadczeniami było historycznie
    uwarunkowane faktem, że do połowy lat 70-tych bodajże Milicja była wystawcą
    dowodów osobistych. Stad w tych starych blankietach (zielonych) było pouczenie,
    że zagubienie lub kradzież należy zgłaszać na Milicję. Później się to zmieniło i
    dowody wydawały organy samorządu terytorialnego. Ale blankietów nie zmieniono.
    Ludzie się powoływali na to pouczenie, a Milicja a później Policja dla świętego
    spokoju długo takie zgłoszenia przyjmowała. Tyle, że nic z nimi nie robiono. Jak
    się obywatel uparł, to dostawał "na twarz" taki świstek, ze był, świstek
    wpisywano do zeszytu (albo nie) i na tym kończono zabawę. W końcu ktoś walną
    pięścią w stół, bo się tego za dużo zrobiło. Podstawy prawnej do przyjmowania
    takich zgłoszeń nie ma i zasadniczo nikt ich nie przyjmuje.

    Tak, czy siak zaświadczenie nie jest dowodem zagubienia dokumentu, a jedynie
    złożenia stosownego zawiadomienia. Stąd, choćby zgłaszający miał 10 zaświadczeń,
    to i tak za każdym razem, gdy pojawia się jego dokument należy dowieść, że
    pomimo to nie był to on, tylko inna osoba.