  • Data: 2008-02-02 12:45:26
    Temat: Re: zebranie wspolnoty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Feb 2008, malina wrote:

    > witam.
    > z tego co zauwazylam we wspolnocie do ktorej dolaczylam sa dziwne zwyczaje:
    >
    > fakty:
    > 1. zawiadomienie o zebraniu (zwyklym, nie rocznym) wywieszono na klatce z
    > data godzina i porzadkiem obrad, ktory nie obejmowal uchwaly, ktora na samym
    > zebraniu uchwalono.
    > pytanie:
    > czy nie ma wymogu powiadamiania o zebraniu, a dowodem o powiadomieniu jest
    > moj podpis na powiadomieniu? (indywidualne powieadomienie kazdego lokatora)

    Nie wiem, czy ja czytać nie umiem, czy tak skomplikowanie piszesz, ale
    mi wychodzi że:
    - POWIADOMILI Cię, tak?
    - PODPISAŁEŚ powiadomienie, tak?
    - to o co pytasz? :O

    > 2. nie dostarczono projektu uchwaly, ktora na zebraniu byla glosowana.
    > pytanie:
    > czy nie trzeba przekazywac projektu uchwaly ktora bedzie przedmiotem
    > glosowania?

    A jakie regulacje przyjęliście w umowie o zarządzaniu, o której mowa
    w art.18 ustawy o własności lokali?

    > 3. podjeto uchwale wiekszoscia glosow - tych ktorzy byli obecni na zebraniu.
    > glosow nieobecnych nie zbieralo sie nawet w drodze indywidualnego zbierania
    > glosow.
    > pytanie:
    > czy zarzad nie powinien zebrac glosow wszystkich czlonkow wspolnoty?

    Art. 22
    1. Czynnoœci zwykłego zarzšdu podejmuje zarzšd samodzielnie.

    2. Do podjęcia przez zarzšd czynnoœci przekraczajšcej zakres zwykłego
    zarzšdu potrzebna jest uchwała właœcicieli lokali wyrażajšca zgodę na
    dokonanie tej czynnoœci oraz udzielajšca zarzšdowi pełnomocnictwa do
    zawierania umów stanowišcych czynnoœci przekraczajšce zakres zwykłego
    zarzšdu w formie prawem przewidzianej.

    3. Czynnoœciami przekraczajšcymi zakres zwykłego zarzšdu sš w
    szczególnoœci:
    [...tu lista, przeczytać...]
    Art. 23
    1. Uchwały właœcicieli lokali sš podejmowane bšdŸ na zebraniu, bšdŸ
    w drodze indywidualnego zbierania głosów przez zarzšd; uchwała może
    być wynikiem głosów oddanych częœciowo na zebraniu, częœciowo w drodze
    indywidualnego ich zbierania.
    ---

    Moim zdaniem oznacza to, że jeśli uchwała jest podejmowana na
    zebraniu, to o ile nie ma DODATKOWEGO wymogu zebrania określonej
    ilości głosów, to "nieobecni nie mają racji".
    A jak jest wymóg zebrania "procentu głosów" to po zebraniu
    tego "procentu" również (chyba, że to narusza ich interes i chcą
    zaskarżyć do sądu *bez względu* na wynik głosowania).

    Obowiązek "docierania do wszystkich" dotyczy IMO tylko:
    - powiadomienia o zebraniu
    - zbierania głosów do uchwały, JEŚLI przewidziano ich zbieranie
    w drodze indywidualnej.

    > 4. uchwala zostala wetknieta pod moje drzwi, nei ma w tresci nawet kosztow
    > inwestycji. jest tylko napisane co beda robic.
    > czy nie trzeba w uchwale informowac o szczegloach inwestycji?

    IMO to zależy.
    Z Twojego opisu wynika, że MOŻE chodzić o czynność "przekraczającą zwykły
    zarząd", a niezależnie MOŻECIE mieć jakąś regulację w umowie dotyczącej
    sposobu zarządu.
    Zaznaczam: ja tam w "małej wspólnocie" jestem i o wielkich czytam sobie
    tylko przy okazji, ale IMO nadinterpretujesz sobie trochę przepisy,
    traktując siebie - właściciela - jak konsumenta, któremu zarządca z mocy
    prawa ma wszystko "podsuwać pod nos".
    A przecież to wy *wynajmujecie* sobie zarządcę, ZLECACIE mu robotę
    i za nią PŁACICIE, na WARUNKACH które ustaliliście w UMOWIE!

    Nie widzę przeszkód do tego, żeby właścicicele zagłosowali "za" jakąś
    np. przeróbką nieruchomości nie pytając jakie to za sobą pociąga
    koszty. To oni je poniosą, więc wolno im głosować "w ciemno" "za" :)
    Należy to interpretować tak: jest pomysł "dobudujemy sobie iglicę
    wyższą niż w Pałacu Kultury" (nieważne czyj pomysł, czy właścicieli,
    czy zarządcy, czy osoby trzeciej!) "a z wykonaniem jakoś to będzie".
    I wszyscy głosują "za".
    No to zarządca zabiera się za iglicę, za to mu płacą... :P

    pzdr, Gotfryd