  • Data: 2004-12-13 22:40:53
    Temat: Re: zdjecia
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dragon rzecze:
    > Otoz moje watpliwosci dotycza nastepujacych przypadkow: (sa to sytuacje
    > fikcyjne)
    > 1. Robie zdjecie aparatem cyfrowym. Zamieszczam je nastepnie na stronie badz
    > tez uzywam w swojej pracy/programie/animacji/projekcie itp. A nastepnie
    > jakis osobnik wykorzystuje to samo zdjecie i zamieszcza je bezprawnie na
    > swojej stronie. I teraz - nie zamierza ich usunac i uparcie przed wszystkimi
    > twierdzi ze to on je zrobil.

    Grozi mu odpowiedzialność KARNA , no i oczywiście odszkodowanie :)

    > Zdjecia z aparatu skasowalem (z karty) , zostaly jedynie na kompie. Jak
    > udowodnic ze faktycznie miala miejsce kradziez zdjec? Co wtedy nalezy
    > czynic? Swiadkow powolac?

    Jest takie coś jak www.archive.org :)

    Ewentualnie drukujesz je i sobie podpisujesz w obecności notariusza.

    > 2. Czy zdjecia podchodza pod prawo autorskie? Konkretnie czy zdjecie takie
    > pospolite jak np. chmur wykonane przez kogos jest chronione prawem

    Tak.

    > autorskim? Nie moge wykorzystac takiego zdjecia bez kogos zgody? Czy zdjecie

    Nie.

    > trawy rowniez? Oczywiscie mowa o przecietnych, zwyklych fotkach. Kiedy
    > nastepuje ta granica od ktorej zaczyna sie "sztuka fotograficzna"?

    Nie ma takiej granicy. Jest to chronione od początku, nawet gdy utwór
    nie jest skończony.

    > 3. Czy wykorzystujac zdjecia na ktorym przypadkowo uwzgledniono informacje o
    > pewnych osobach (np. twarz jakiegos faceta w tle, dom prywatny w tle, numer
    > rejestracyjny auta) musze miec zgode tych osob na wykorzystanie takiego
    > zdjecia? Czy musze miec zgode na zrobienie takiego zdjecia? Czy podchodzi to

    Nie, jeżeli jest na tym zdjeciu przypadkowo, a nie powodem lub podmiotem
    zdjęcia.

    pozdrawiam
    Arek

    --