    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zatrudnienie malzonka a obowiazek odprowadzania skladek
    Date: Sat, 05 Aug 2006 11:11:38 +0200

    Malina wrote:

    > prowadze dzialalnosc gospodarcza i chce zatrudnic tam meza na pol
    > etatu. Przepisy mowia, ze jezeli maz wspolpracuje przy prowadzeniu
    > działalnosci gospodarczej, a ponadto pozostaje z osoba prowadzaca
    > dzialalnosc gospodarcza we wspolnym gospodarstwie domowym - dla celow
    > ubezpieczenia spolecznego bedzie ona traktowana jako osoba
    > wspolpracujaca i jako taka podlega ubezpieczeniom na tych samych
    > zasadach jak osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza. Co to znaczy,
    > ze osoba wspolpracuje przy prowadzeniu dzialalnosci? Wlascicielka
> [...]

    Tak, muszą. W takiej wysokości jak dla osoby prowadzącej DG i to bez
    prawa do zniżki "dla początkujących". I nie zależy to od tego czy jest
    to umowa o pracę, umowa zlecenie czy po prostu wspólpraca bez
    sprecyzowanej umowy i wynagrodzenia.
    Dodatkowo umowa o pracę z mężem jest najgorszym możliwym pomysłem od
    strony podatku dochodowego. Dla żony nie jest to koszt uzyskania
    przychodu, natomiast dla męża jest to dochód. Czyli de facto płaci się
    od takiej pensji podwójny podatek.