  • Data: 2022-11-16 19:28:46
    Temat: Re: zatrucie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.11.2022 o 19:18, J.F pisze:

    > No a potem dzieci mdleja na apelu :-)

    Dalej nie sądzę zeby od braku tlenu (o ile wentylacja była sprawna i
    ktoś nie zamontował naprzykład ekologicznych okien bez nawietrzaków).

    > Tylko czy nie ma innych kryteriow - np z szerokosci drzwi do ewakuacji
    > wynika ilosc osob :-)

    Na odwrót z liczby osób wynikają warunki ewakuacji. Ta liczbę bierze
    się... z projektu.

    > I coz sie potem dziwic, ze sad stwierdza "ale dachu nie trzeba
    > odsniezac". Zreszta moze ma racje ...

    NIe trzeba dopóki się nie zawali...

    > Gdzies powinien byc. Na rozne przypadki/potrzeby
    > Tym niemniej - szukac tych informacji w gąszczu projektu - uwazam, ze
    > taki podrecznik uzytkowania powinien byc.

    Tak jak pisałem - najprędzej w instrukcji bezpieczenstwa pożarowego, ale
    to na "obszary" budynku - zwykle pokrywające się ze strefami pożarowymi
    (choć w przypadku ciekawszych pożarowo i architektonicznie budynku może
    być dodatkowo inaczej niż po strefach pożarowych).

    > Ma na godzine, ale czy to nie za duzy szacunek?
    > Czlowiek w godzine tyle nie spali :-)

    Po to dali więcej, żeby dodatkowa osoba nie powodowała zgonu reszty;)

    > Mialem na mysli kanaly wentylacyjne.

    Są - nie wiem czy wynika z normy czy z "dobrej praktyki" ale przyjmuje
    się, że prędkość nie powinna być większa niż ileś tam m/s.
    > Az tak to nie, ot, zainteresowalo mnie czy jest to spojne :-)

    Jest. A przynajmniej powinno;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!