    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zasady eskortowania pojazdów przez policje
    Date: Fri, 22 Jul 2011 21:07:30 +0200

    Użytkownik "dr_indy" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j0cgt7$3mm$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > zanim pytania, historia:
    > jadąc ostatnio przez Trójmiasto miałem okazję trafić na policję jadącą na
    > sygnale. Widząc ją w lusterku oczywiście zjechałem na bok, aby
    > przepuścić. Wymijając mnie policjantka siedząca na miejscu pasażera
    > machała lizakiem. Byłem przekonany, że chyba mnie chcą zatrzymać (choć
    > jechałem spokojnie w mieście którego nie znam z rodziną na wkacje). Gdy
    > zacząłem włączać się do ruchu usłyszałem klakson. ... Otóż za radiowozem
    > jechałty trzy fury (chyba z politykierami). Owe fury nie miały żadnego
> [...]

    Radiowóz z przodu powinien mieć włączone czerwone i niebieski światło
    błyskowe. Za kolumną również wóczas w środku pojazdy mogą nie mieć sygnałów
    uprzywilejowania, ale na epwno nie powinny jechać na światłach awaryjnych,
    bo te służą do czego innego. Nie znając okoliczności moim zdaniem ta
    kolumna nie była prawidłowo prowadzona. Natomiast być może maja u
    zastosowanie przepisy o stanie wyższej konieczności i z tego powodu to w
    ten sposób zorganizowano.