  • Data: 2008-08-13 10:02:24
    Temat: Re: zapytanie o umowe wykonania okien EMPOL
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Aug 2008, Icek wrote:

    > Kupujac w firmie EMPOL Ewa Siuba Mieszczyslaw Siuba Sp.J. okna w umowie w
    > paragrafie pierwszym zapisane mamy:
    >
    > "Klient zaplaci Wykonawcy za usluge montazu laczne wynragrodzenie brutto (z
    > podatkiem VAT) w kwocie XXXX zlotych (slownie XXX) zwane dalej
    > wynagrodzeniem"
    >
    > I teraz takie moje male pytanie czy przypadkiem to nie jest tak, ze
    > formalnie kupuje instalacje okien a wlascicielem okien pozostaje empol ???

    Nie.
    Art.47 oraz art.191 Kodeksu Cywilnego.

    > Czemu sprzedawca odmawia wpisania do umowy, ze kupuje okna z montazem?

    Nie wiem.
    Widocznie nie sprzedają np. komputerów - jakby sprzedawali, to by
    sprzedawali *wyłącznie* płytę główną, obudowę, zasilacz, pamięci,
    procesor itepe osobno, ba, być może zażądaliby od dostawców (tych
    zasilaczy, płyt itepe) faktur na śrubki, blachy, krzem, lutowie
    i pododbne... (żeby przepisać do f-ry klienta) :)

    BYĆ MOŻE uważają tak, że sprzedaż "okien z montażem" to 22%
    a sprzedaż "montażu z oknami" to 7%, nie wnikam bo od czasu
    kiedy czytałem w prasie ostanią awanturę o opodatkowanie
    w takim przypadku nie interesowałem sie tematem :)

    > Czy na podstawie takiego zapisu mozna twierdzic, ze okna sa moje ?

    IMO zdecydowanie, o ile z jakiegoś zapisu wynika że *w ogóle*
    wchodziły w treść umowy :)
    Ale IMO próba obrony tezy przeciwnej (że wykonali usługę BEZ okien)
    jest niemożliwa. Ja bym nie uwierzył, że wkuwali, wklejali i kołkowali
    "nic" i wzięli za to pieniadze :)

    pzdr, Gtofryd