    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zameldowanie/zamieszkanie - umowa kupna samochodu
    Date: Mon, 08 Jan 2007 19:39:54 +0100

    b...@A...ap.krakow.pl wrote:
    > Czy istnieja przepisy, ktore reguluja co ma byc w umowie kupna-sprzedazy
    > (np samochodu?)

    No chociażby art. 60 kodeksu cywilnego -- w skrócie: ma być wola
    sprzedaży i kupna np. samochodu.

    > Problem jest banalny -
    > Kupowalem auto w momencie gdy juz mieszkalem w nowym domu,
    > ale zameldowany bylem jeszcze w starym.
    > W umowie na zsoje neszczescie wisalem adres zamieszkania ( inny niz
    > meldunek)

    Bez znaczenia...

    > Panienka w okienku powiedziala ze nie wyda mi nowego
    > dodowdu rej . ze wzgledu na niezgodnosc z dowodem

    ... co nie znaczy że panienka o tym wie. Masz niebywałą możliwość ją
    dokształcić w tej kwestii.

    > Po malej awanturze kazala mi zglosic zazalenie na dziennik podawczy....

    Chwila... zażalenie (na co? doręczono Ci jakieś postanowienie?) czy
    wniosek o rejestrację samochodu? To drugie nie jest złym pomysłem.

    > Klasyczne spuszczenie po brzytwie, bede czekal pewnie 2 tyg....

    Mają termin "niezwłocznie, nie później niż w ciągu miesiąca" (art. 35
    kodeksu postępowania administracyjnego). Gdyby nie dotrzymali, pisz
    zażalenie z art. 37 § 1 kpa.

    > Jednoczesnie proponujac mi w tonie "co mi zalezy"
    > zebym poszedl do poprzedniego wlasciciela i przepisal na nowo umowe

    Taaa, i może jeszczce spisał ją trzynastozgłoskowcem po słoweńsku na
    papirusie.

    > (tak w ogole to to nie jest czasem przestepstwo ?)

    Raczej nie, ale po co komu takie kombinowanie.

    > Jak na razie nie mam nowego dowodu rej, a tu mija obowiazkowy termin....

    Podchwytliwe pytanie: termin na co?

    > Na to wyglada, ze dla swietego spokoju przepisze umowe,

    Polecałbym jednak uprzeć się i zarejestrować na podstawie takiej umowy,
    jaką oryginalnie zawarłeś. A do kompletu złożyć skargę na urzędniczkę,
    która zasiada w okienku "rejestracja pojazdów", nie znając się na tym.
    Jeszcze kiedyś będziesz czegoś potrzebował w tym urzędzie (ew. Twoje
    dzieci, sąsiad, ...) i w Twoim interesie jest, żeby pracowali tam
    ludzie, którzy umieją robić to za co im płacą.

    Jak na razie samochód masz, możesz się nim posługiwać, więc "co Ci zależy".

    > ale na
    > przyszlosc chcialbyb poznac odpowiedz na pytanie o przepis regulujacy
    > postac pisemnej umowy.

    Ma być "dowód własności pojazdu" (art. 72 ust. 1 pkt 1 prawa o ruchu
    drogowym) -- jeśli z dokumentu wynika, że właśnie Ty stałeś się
    właścicielem właśnie tego pojazdu, w pełni to wystarczy.

    > A tak w ogole to czy mozna dokonac USTNEJ umowy sprzedazy ??

    Co do zasady można, ale to niepraktyczne: potem trzeba się bardziej
    namęczyć przy rejestracji z dostarczeniem "dowodu własności pojazdu".