  • Data: 2013-12-29 01:35:03
    Temat: Re: zaliczka w Leroymerlin a rezygnacja z zakupu...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki Gotfryd, właśnie o takie "merytorykalia" mi chodzi :)

    > Prawie na pewno dobrze gada.

    Też bym tak wolał :)

    > A podstawę prawną podasz?

    Nie podam - naczytałem się o tym, jak jest traktowany (wg. morderców z
    US) towar, który został zakupiony (jest FVAT już - powiedzmy przesłana
    mailem ), ale którego nie ma w "magazynie" firmy - powiedzmy, że nie
    dotarł jeszcze transportowo.
    I większość opinii była taka, że należy go traktować tak, jakby był - w
    sensie np. remanentu rocznego. Znaczy - że NIBY mam ten towar. Czyli
    generuje mi on koszt podatku od "nadwyżki magazynowej". A tego nie chcemy :)

    Ale to tylko internetowe opinie :)
    Poza tym być może jest różnica pomiędzy "jest w drodze", a "jeszcze leży
    u sprzedawcy" ?

    > Zaliczka nie jest kosztem, jeśli chodzi o koszty uzyskania przychodów,
    > weź to łaskawie pod uwagę.

    Ok, bierę. Jeśli tak - to nie jest super, ale głównie tutaj chodzi mi o VAT.

    > Takoż podejrzewam, że nie kwalifikuje się np. na ulgę z odliczania VAT.
    > Natomiast przy rozliczaniu VAT u VATowca) oczywiście VAT można odliczyć,
    > to inna sprawa.
    > Chcesz mieć WYDATEK czy KOSZT? :D

    Chcę mieć koszt najchętniej - ale przede wszystkim chodzi o możliwość
    odliczenia sobie VAT. Mówimy teraz o momencie "zamówienia", czy też
    "zaliczkowania" a nie w chwili odbioru oczywiście.