  • Data: 2006-12-19 22:18:36
    Temat: Re: zalałem sąsiada
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.12.2006 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:
    > Bo słowo "wylaniem" dla mnie obejmuje zarówno przypadki gdy ktoś coś
    > wylewa (a więc związane z działaniem człowieka), jak i gdy ciecz sama
    > się wylewa. A równocześnie dotyczy każdej sytuacji gdy ciecz opuści
    > pomieszczenie, nie ma różnicy którędy to zrobi - bo w przepisie jej nie
    > ma (nie ma wymogu by było to wylanie przez okno czy coś takiego).
    > Wymaganie by w przepisie było "wylaniem lub wylaniem się" jest nieco dziwne.

    Nie dotarłem do orzeczenia, ale w moim odczuciu 433 sformułowany jest w
    taki sposób, że w uproszczeniu dotyczy sytuacji gdy ktoś coś wyrzucił
    przez okno co w sposób poniekąd bezwzględny wskazuje na osobę w danym
    momencie władającą lokalem. Przypadek zalania mieszkania nie jest już tak
    jednoznaczny. Winny może być najemca ale też i właściciel.

    --
    Marcin