  • Data: 2006-06-20 10:32:47
    Temat: Re: zakup mieszkania przez osoby nie zwiazane prawnie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Ewa K. wrote:

    > ona ze swoim chlopakiem są obecnie za granica zarabiaja pieniadze, po

    Pytanie, czy dostaną jakieś zaświadczenie o dochodach oraz czy polskie
    banki raczą je przyjąć... Może by spóbowali wziąć kredyt na zakup
    mieszkania tutaj?

    > przyjezdzie chca kupic mieszkanie. Slub chca wziac ale za jakis czas.
    > Juz teraz wiadomo ze nie starczy im kasy na cale przedsiewziecie, dlatego
    > jej przyszla tesciowa chce im pomoc i wziac kredyt na pozostala czesc na
    > siebie.

    Teściowa? Pamiętaj, że kredyt dostanie maksymalnie do wieku emerytalnego.

    > Jak moja kolezanka moze sie prawnie zabezpieczyc na wypadek jakis nie
    > przewidzianych wypadkow - nie zakladaja ze sie rozejda, ale takie rzeczy sie
    > przeciez zdarzaja.
    > Jak wyglada wtedy umowa u notariusza?

    Nabycie udziałów proporcjonalnie do wniesionych środków. A potem
    skrupulatne liczenie wydatków (kto i ile).

    > A moze innym rozwiazaniem bylo by wziecie przez nich samych tego kredytu na
    > mieszkanie?

    Patrz wyżej.

    > Czy jest taka opcja w naszych bankach dla osob zyjacych w
    > konkubinacie (okropne slowo).

    Współkredytobiorcą może nawet być osoba zupełnie obca - to akurat nie
    problem.