eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakonczenie okresu wypowiedzenia w pracy, formalnosci - pytanie. › Re: zakonczenie okresu wypowiedzenia w pracy, formalnosci - pytanie.
  • Data: 2008-03-20 19:59:29
    Temat: Re: zakonczenie okresu wypowiedzenia w pracy, formalnosci - pytanie.
    Od: piotrliwszic <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Mar, 19:23, ala <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > oraz proporcjonalny tegoroczny i jednoczesnie pracuje na umowe
    > zlecenie w nowej firmie.
    > Podejrzewam, ze stara firma nie wyda mi swiadectwa pracy dopoki nie
    > zdam tzw. obiegowki, nie oddam pieczatek, kluczyka do szafki itp. Czy
    > jakies przepisy reguluja czy mam obowiazek dokonac tego w marcu, gdy
    > umowa jeszcze trwa? Czy moge w kwietniu, a teraz mam prawo nie zjawiac
    > sie w pracy w trakcie urlopu? A moze oni maja obowiazek wystawic
    > swiadectwo pracy, niezaleznie od zdania tych nieszczesnych pieczatek?
    > I wcale nie musze sie tam zjawiac, a swiadectwo maja mi wyslac poczta?

    Pracodawca ma OBOWIĄZEK wydać Ci świadectwo pracy, zgodnie z art. 97
    kodeksu pracy.
    Natomiast z art. 99 kodeksy pracy przysługuje pracownikowi roszczenie
    o naprawienie szkody wyrządzonej przez pracodawcę wskutek niewydania w
    terminie lub wydania niewłaściwego świadectwa pracy.
    Zgodnie z art. 282 kodeksy pracy kto wbrew obowiązkowi nie wydaje
    pracownikowi świadectwa pracy podlega karze grzywny

    Art. 97.
    § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest
    obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie
    świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia
    się
    pracownika z pracodawcą.

    Art. 99.
    § 1. Pracownikowi przysługuje roszczenie o naprawienie szkody
    wyrządzonej przez
    pracodawcę wskutek niewydania w terminie lub wydania niewłaściwego
    świadectwa
    pracy.
    § 2. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, przysługuje w wysokości
    wynagrodzenia
    za czas pozostawania bez pracy z tego powodu, nie dłuższy jednak niż 6
    tygodni.

    Art. 282.
    § 1. Kto, wbrew obowiązkowi:
    1) nie wypłaca w ustalonym terminie wynagrodzenia za pracę lub innego
    świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego
    świadczenia członkowi rodziny pracownika, wysokość tego wynagrodzenia
    lub świadczenia bezpodstawnie obniża albo dokonuje bezpodstawnych
    potrąceń,
    2) nie udziela przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego lub
    bezpodstawnie obniża wymiar tego urlopu,
    3) nie wydaje pracownikowi świadectwa pracy,
    podlega karze grzywny od 1 000 zł do 30 000 zł.