  • Data: 2004-05-25 21:24:39
    Temat: Re: zakłócanie spokoju
    Od: "Soldier" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janek Bohatyrowicz" <no_spam@no_priv.pl> napisał w wiadomości
    news:c8vsgf$cti$3@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik Tomek napisał:

    [...]
    W zasadzie tak jak Bartek juz wspomnial w gre moze wchodzic roszczenie
    wynikajace z art. 144 KC, generalnie mozna by to uznac za dzialania, ktore
    "zaklocaja korzystanie z nieruchomosci sasiednich ponad przecietna miare".
    Natomiast jak slusznie Bartek zauwazyl trzeba wziac pod uwage
    spoleczno-gospodarcze przeznaczenie nieruchomosci i stosunki miejscowe, co
    wynika jasno z art 140 KC in fine.
    Ale czy fakt, iz obie nieruchomsoci moga miec charakter rekreacyjny moze
    stanowic podstawe do oddalenia powodztwa ? Wydaje mi sie, ze byloby to
    mozliwe gdyby na obszarze na ktorym znajduja sie sporne nieruchomosci,
    znajdowaly sie dyskoteki lub tym podobne obiekty o charakterze typowo
    "imprezowym" . Wtedy w mysl art. 140KC in fine, z uwagi na
    spoleczo-gospodarcze przeznaczenie i panujace stosunki miejscowe mozna
    byloby oddalic powodztwo.
    Ale to tylko moje przemyslenia nt. tresci tego artykulu, moge byc w bledzie
    :)
    Pozdrawiam.