    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz robienia zdjęć
    Date: Thu, 18 Jun 2009 07:04:40 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 17.06.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:78nlg6-lvd.ln1@ziutka.router...
    > Moim zdaniem nie. Było nawet orzeczenie sądu, choć akurat dotyczące
    > policjantów na służbie. Prawo żołnierza ewentualnie naruszyła by publikacja
    > jego portretu.

    Zauważyłem, że żołnieży i inne formacje traktuje się tu po macoszemu, ale
    nie znam przepisów z których mogłoby to wynikać. Nie pamiętasz co to za
    orzeczenie?

    > A tu ja bym miał już odmienne zdanie. Jakby była na scenie, to tak, ale tu
    > nie wiadomo na dobrą sprawę w związku z czym to zdjęcie zrobiono. Nie
    > upieram się, że publikacja narusza jej prawa, tym nie mniej nie jest to
    > oczywiste.

    No dlatego podałem warunek.

    >>> 3)
    >>> http://foto.3mam.net/album2/DTP-2008/slides/DTP_2008
    _bus_20080921_105.php
    > Moim zdaniem nie, albowiem zdjęcie przedstawia tramwaj, a kobiety (na
    > zdjęciu widzę trzy i nie wiem o którą akurat chodzi) są częścią sceny, a
    > nie jej tematem.

    Nie musza być tematem. Przepis mówi:
    Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Te dwie dalsze babki stanowią taki szczegół, ta na pierwszym planie w moim
    odczuciu nie.

    --
    Marcin