  • Data: 2005-12-29 13:41:56
    Temat: Re: zakaz prowadzenia pojazdów - czy obowiazuje za granicą?
    Od: " b" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ryszard Rączkowski <w...@p...pl> napisał(a):

    > W sposób oczywisty obowiązuje: zakaz prowadzenia pojazdów jest równoznaczny
    > z zabraniem dokumentu uprawniającego czyli prawa jazdy i jeśli zagranicą
    > policmajster poprosi o okazanie a kierowca nie będzie go miał, natychmiast
    > jedzie na komisariat i tam są dwa wyjścia: 1) albo twierdzi, że zapomniał i
    > o istnieniu oryginału poświadczy placówka dyplomatyczna czyli klapa, bo
    > prawka brak

    Nie jest wcale równoznaczny. Poza tym co jeśli delikwent ma wtórnik? :}

    > albo
    > 2) delikwent przyznaje się, że nie ma prawka i wówczas zostaje zatrzymany
    > przez tamtejsze władze i oczekuje sprawy przed TAMTEJSZYM sądem a o fakcie
    > zatrzymania pl-obywatela MUSZĄ zostać powiadomione polskie władze.

    A jeśli prowadzenie bez wymaganych dokumentów w świetle prawa tego kraju jest
    tylko jakimś wykroczeniem i gość wogóle nie stanie przed sądem?

    > Po powrocie do Polski osoba ta NIE MOŻE być sądzona za TO SAMO przewinienie
    > czyli prowadzenie pojazdu bez uprawnień. Natomiast jak najbardziej może (i
    > będzie) odpowiadać za złamanie sądowego zakazu. A za to się pójdzie
    > siedzieć najprawdopodohbniej . Czyli powrót za kratki, tym razem polskie.

    Wątpię.
    1. Jeśli gość na miejscu zapłaci mandat to IMHO polski sąd się wogóle o tym
    nie dowie.
    2. Nie słyszałem o posadzeniu za złamanie zakazu. Myśle, że realne jest to li
    tylko w przypadku, gdy gość miał orzeczoną karę pozbawienia wolności w
    zawieszeniu.

    pozdr