    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz palenia tytoniu w miejscu pracy
    Date: Thu, 10 Jan 2008 10:46:46 +0100

    Gabriel'Varius' dość niespodziewanie napisał(a):
    > i pozwalac pracownikom wychodzic co
    > chwile na papieroska?

    A dlaczego ma pozwalać?
    W pracy to oni są pracownikami, a nie palaczami.palic mogą podczas przerw,
    które mają odrębnie zrganizowane.

    Jesli wyznaczy takie miejsce to musi ono byc
    > oddalone np. od zwalowisk wegla, koksu czy innych materialow
    > latwopalnych o spory kawalek drogi. Wowczas taki pracownik wiecej
    > spedzi na chodzenie na papieroska niz na prace.

    Dlatego takiego pracownika się zwalnia, bo pali, a nie pracuje

    > Czy też ten przepis
    > dotyczy tylko pracownikow biurowych a nie pracownikow na stanowiskach
    > roboczych?

    Napisałeś, ze poczytałeś i już wiesz - znalazłeś w ustawie, albo artykule
    coś na temat rodzajów pracowników?

    Żeby nie było, ze jestem niezyciowy - pracujący na powietrzu, z dala od
    materiałów łatwopalnych mogą palić, o ile spadek ich wydajnosci toleruje
    pracodawca, niezależnie od tego, czy sa robotnikami, czy kierownikami.
    Przepis mówi o pomieszczeniach zakładów pracy i tutaj też nie odróznia
    robotników od kierowników - nie moga palić poza wyodrębnionymi
    pomieszczeniami.

    Swoja droga w łódzkim ZUSie jest obyczaj palenia na klaqtce schodowej

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl