eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy - wydzielone obszary › Re: zakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy - wydzielone obszary
  • Data: 2009-04-24 19:51:34
    Temat: Re: zakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy - wydzielone obszary
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 24 Apr 2009 16:35:08 +0200, Johnson napisał(a):

    > Czemu się kłóci? Właśnie ten art. 300 kp jest pośrednią podstawą tych
    > kar umownych.

    Jest taka interpretacja, że nie daje on uprawnienia do rozszerzania pojęć
    z kp. Na tej podstawie ja np. odrzucam weksel w prawie pracy, a to
    dlatego, że kp sam w sobie wyczerpująco reguluje odpowiedzialność
    pracownika wobec pracodawcy.
    Moim zdaniem art. 300 kp mówi o tym, żeby według kc liczyć sobie terminy,
    zdolność prawną, pojęcie osoby, wady itd. Ale nie modyfikować podstawowe
    narzędzia prawa pracy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]