  • Data: 2014-05-09 22:05:47
    Temat: Re: zabojca harfistki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 May 2014, xantiros wrote:

    > To sie nie da tak, bo przewaznie jest tak iż w momencie skazania dowody mogą
    > byc jednoznaczne, i jak chcesz sędziego ukarać? W USA takim krokiem milowym
    > bylo wprowadzenie badan DNA które to sporo ludzi od stryczka uwolniło i były
    > przewaznie jedynym dowodem na niewinność.

    Zwracam uwagę, że w powyższym tekście jest błąd logiczny.
    Zgodnie z zasadami, nie ma powodu żądania "dowodu na niewinność",
    taki dowód może znacząco pomóc w śledztwie (zwalniając organ je
    prowadzący od brnięcia w ślepą uliczkę), ale NIE MOŻE być warunkiem
    koniecznym nieskazania.
    Jeśli badanie DNA jednoznacznie uwolniło skazanego od stryczka, to dowody
    NIE MOGŁY BYĆ jednoznaczne.
    Co najwyżej mogły być fałszywe.
    Ktoś popełnił przestępstwo, usiłując sprowokować mord sądowy.

    I tu jest miejsce na:
    +++
    W dniu 2014-05-09 18:49, Malpy i Delfiny pisze:

    > No nad tymi co sie mylą i bezkarnie skazują niewinnych.
    ---
    Oczywiście może chodzić zarówno o nadinterpretację, jak i oczywiste
    sfałszowanie dowodu (lub opinii o nim), czy to przez świadka, czy
    biegłego (jak to było z programem "pozyskanym na szkodę firmy GNU"?)
    A najprawdopodobniej wyrok, wbrew założeniu "wątpliwości rozstrzyga się
    na korzyść oskarżonego", zapadał na podstawie poszlak.
    I dlatego Malpy i Delfiny palec wyciąga w stronę sędziów.

    pzdr, Gotfryd