    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: za jazde bez PJ?
    Date: Sat, 5 May 2007 18:20:23 -0500

    "news.gazeta.pl" <j...@g...pl> wrote in message
    news:f1j2e1$4h0$1@inews.gazeta.pl...

    > dziekuje za wszystkie glosy;
    > wiem ze postapilem niezgodnie z zasadami; mialem chwile slabosci; dodam
    > okolicznosci lagadzace:
    > - syn jest dopuszczony do egzaminu, po kursie

    bez znaczenia, nie ma uprawnień

    > - boczne drogi, swiateczny ruch

    bez znaczenia, droga publiczna

    > - nie zamierzam powtarzac

    bez znaczenia, znaczenie by miało jakby was złapali po raz drugi, wówczas
    grzywna będzie wyższa

    > - nie jestem wyjatkiem

    nie wkurzaj sędziego takim stwierdzeniem

    > - te place manewrowe to nie to samo; i znane mi sa zwyczajowymi; w mysl
    > prawa czy to nie jest ten sam wystepek?
    > - na codzien widze (moim zdaniem) grozniejsze - rowniez umyslne- postepki
    > kierowcow; np. znaczne przekraczanie predkosci, wyprzedzanie na trzeciego,
    > czy powszechne wymuszanie jazdy poboczem (gdy jedziesz z prawidlowa
    > predkoscia)

    j.w. to, że ktos łamie przepisy nie daje ci uprawnień do robienia tego
    samego.

    > OK! to nie znaczy ze moge robic "mniejsze zlo". Nie czuje sie jednak
    > wybitnym przestepca drogowym.
    > Najbardziej interesuje mnie jak takie postepowanie postrzega prawo.
    > Czy tak jak ja, czyli jakis mandat?
    > Czy bardzo ostro zabierajac mi prawo jazdy?
    > byl glos ze mandat!
    > W mojej opini byloby to logiczne.

    Kierowca za prowadzenie pojazdu bez uprawnień, a ten kto na to pozwolił
    dostanie swoje.
    Szczegółów ci nie podam, czy policjant wypisze wam mandat, czy tez od razu
    skieruje sprawę do sądu grodzkiego.