eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoz polipa : ujawniono publicznie liste uzytkownikow SDI z niezabezpieczonym "open proxy" › Re: z polipa : ujawniono publicznie liste uzytkownikow SDI z niezabezpieczonym "open proxy"
    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: z polipa : ujawniono publicznie liste uzytkownikow SDI z
    niezabezpieczonym "open proxy"
    Date: Mon, 9 Sep 2002 10:13:12 +0200

    Użytkownik "Michał Cieślicki" <y...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnannj24.k5l.yoshi@yoshi.one.pl...

    > Raczej nie o to chodzi.

    To nie był mój przykład ;-)

    > To jest tak naprawdę tylko i wyłącznie kwestia upierdliwości skutków
    > chodowania open-proxy. Gdyby to było potencjalne zagrożenie, to pewnie
    > nie byłoby sprawy. Ale to jest przyczyna, którą znaleźli autorzy tej
    > listy poszukując lekarstwa na swoje bolączki. Prawdę mówiąc, nie dziwię
    > im się.

    Sam też im się specjalnie nie dziwię, ale IMHO to wylewanie dziecka z
    kąpielą.
    Szukanie po świecie proxy i robienie z tego jakiejś afery to jednak dla mnie
    wygląda na lekkie przegięcie.
    Według mnie normalna procedura powinna raczej wyglądać w ten sposób, że
    przypadki _nadużyć_ są zgłaszane ISP (w tym przypadku TPSA), a ten powinien
    niezwłocznie wyciągnąć odpowiednie konsekwencje.
    Natomiast sprawą samego właściciela open proxy jest to jak zorganizuje do
    niego
    dostęp i na jakich zasadach.
    Jego sprawą jest też egzekwowanie od użytkowników przestrzegania zasad, bo
    w końcu on naraża się na odcięcie od sieci.

    Pix