  • Data: 2006-01-22 13:07:15
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Rozwiń tę myśl, bo zupełnie jej nie rozumiem. Czyj zamach? Fotografa, czy
    > Właściciela sklepu?

    Zamach fotografa, cały czas przecież usprawiedliwiam wywieszenie zdjęć przez
    właściciela sklepu.

    Dobro właściciela sklepu, czyli wierzytelność jest zagrożone bezprawnym
    działaniem (zamachem) fotografa*. Fotograf ma obowiązek współdziałać z
    wierzycielem, tymczasem oddala się, co uniemożliwia dochodzenia długu (bo
    nie wiadomo, od kogo dochodzić). W takim wypadku obrona podjęta przez
    właściciela sklepu może polegać na próbie sprzedaży długu komuś, kto
    rozpozna fotografa na zdjęciach. Jest to konieczne, ponieważ inaczej nie
    odzyska wierzytelności.

    Teraz piszę jasno?

    * Przypominam, że w rozpatrywanej właśnie wersji fotograf ma dług w postaci
    niezapłaconej kary umownej za fotografowanie, właściciel sklepu nie zna jego
    personaliów, za to zrobił mu zdjęcia.

    Paweł Marcisz