  • Data: 2006-01-21 18:39:31
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A widzisz gdzie w prawie autorskim wyłączenie ochrony wizerunku z powodu
    > braku innych możliwości egzekwowania długu? Bo ja nie, ale może jest coś,
    > czego nie wiem. Podaj podstawę.

    Obrona konieczna (423 kc).

    > Powinno Ci to dać wiele do myślenia, Zazwyczaj jest tak, ze jak istnieje .
    > wierzytelność, to ustawa daje odpowiednie mechanizmy dochodzenia roszczeń.

    To "zazwyczaj" jest czysto statystyczne. Z tego, że nie wiadomo, jak się
    nazywa i gdzie mieszka osoba, która np. złamała Ci rękę nie wynika, że nie
    powstaje po jej stronie odpwiedzialność odszkodowawcza.

    BTW ale w temaciee niemożności ustalenie danych: zastanawiałem się właśnie i
    nie potrafię znaleźć odpowiedzi: co może zrobić obsługa restauracji w
    sytuacji, gdy po zjedzonym posiłku klient twierdzi, że zapłaci później i
    wychodzi nie mówiąc nic o sobie?

    Paweł Marcisz