  • Data: 2003-03-26 09:43:30
    Temat: Re: wyrok i koszty
    Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > tak? sąd je przekazuje? hm
    >
    > Sandra

    Oj Sandro - powiedziałabym, że się jak zwykle czepiasz - ale i tak to nic nie
    zmieni ;-)

    Nie - nie przekazuje Sąd.
    Powinna przekazać strona, na którą obowiązek zwrotu kosztów nałożono.
    A robi to w nastepstwie wezwania do realizacji wyroku, które niemal każdy
    dbający o interesy klienta i swoje adwokat wysyła do strony przeciwnej po
    wydaniu korzystnego wyroku - powołując się na art. 91 pkt 5 k.p.c. - zgodnie z
    którym pełnomocnictwo procesowe obejmuje z samego prawa
    umocowanie do odbioru kosztów procesu od strony przeciwnej.

    Mam nadzieję, że tę odpowiedź uznasz za satysfakcjonującą - chociaż wydaje mi
    się, że autor pierwszego listu w wątku nie chciał mini-wykładu o zasadach
    działania kancelarii adwokackich i podstawach z k.p.c. ale szybkiej, konkretnej
    i zrozumiałej odpowiedzi...

    Monika