  • Data: 2007-07-24 19:15:57
    Temat: Re: wyrejestrowanie samochodu bez OC
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Prilo" <p...@w...pl> wrote in message
    news:f85hrg$nl1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dzięki, mam jeszcze takie pytanie: Co jeżeli jest dwóch właścicieli, z
    > których jeden ma jakieś 10% tego samochodu, które nabył poprzez spadek,
    > gdy jeszcze nie był pełnoletni? Czy taka osoba też ponosi odpowiedzialność
    > za te zaniedbania?

    Dobre pytanie. Nie wiem.
    Moim zdaniem odpowiedzialnosc za ubezpieczenie jest solidarna, czyli kara
    mozna obciazyc dowolnego wspolwlasciciela niezaleznie od tego jaki % jest
    jego wspolwlasnoscia. Potem wspolwlasciciele moga dochodzic naleznosci
    miedzy soba na drodze cywilnej.
    Jak sie jeszcze do tego ma niepelnletniosc to juz zupelnie nie mam pojecia.
    Pewnie by w sadzie mozna zwalic wine na drugiego wspolwlasciciela, o ile to
    nie rodzice beda odpowiedzialni w tym przypadku, tudziesz sama osoba. W
    sumie osoby powyzej 13 roku zycia jakas tam ograniczona zdolnosc do
    czynnosci prawnych maja.
    Trzebaby dobrego prawnika od ubezpieczen popytac. Naprawde nie wiem,bo to
    nie moja dzialka.