  • Data: 2009-06-29 13:28:49
    Temat: Re: wypowiedzenie najmu mieszkania
    Od: Maverick <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    zwi wrote:

    > Mieszkanie jest Twoje ale nie jest w Twoim posiadaniu - jeśli
    > zdecydowałeś się je komuś wynająć. W takim wypadku do wejścia do Twojego
    > mieszkania uprawnia Cię zgoda najemcy. Natomiast na żądanie musisz lokal
    > opuścić i nie ma tu znaczenia fakt, że jesteś jego właścicielem. Chcesz
    > mieć stały dostęp do swojego mieszkania to go nie wynajmuj.

    Dokladnie - a do wejscia do wlasnego mieszkania (nie-wynajmowanego) ma
    zgode siebie - jako wlasciciela i posiadacza jednoczesnie.

    > Nie wymieniają, pozwalają wchodzić - i chwała im za to. Natomiast mają
    > prawo zamki wymienić.

    Przy czym musza na koniec albo wymienic zamki ponownie, albo oddac
    komplet kluczy od nowych zamkow wlascicielowi - o ile on sie zgodzi na
    nowe zamki (tj ze chce miec nowe, bo np nowe moga byc gorsze,
    nieatestowane itp)

    > Co do upierdliwości - zgadzam się z Tobą. Sam
    > jestem właścicielem mieszkania i zastanawiam się jak tu je wynająć, żeby
    > później nie mieć problemu z wyeksmitowaniem niechcianego lokatora.

    Wynajac znajomemu.

    > Ano nie chroni. Pośrednio działa również przeciw potencjalnym najemcom.
    > Samotna matka z dzieckiem raczej łatwo nie znajdzie mieszkania do
    > wynajęcia. Za duże ryzyko. No chyba, że ktoś kto ma mieszkanie do
    > wynajęcia nie zdaje sobie sprawy z potencjalnego zagrożenia.

    Dokladnie - oczywiscie o ile matka tez jest swiadoma swoich praw - to
    nikt jej nie moze ruszyc z mieszkania.