  • Data: 2009-06-24 20:18:07
    Temat: Re: wypowiedzenie a ciaza
    Od: przypadek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Cze, 21:38, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > Intencjami i kolejnością zdarzeń ;-)
    >
    > Ta dziewczyna generalnie chce się zwolnić. Napisała to wprost, więc nie ma
    > nad czym dyskutować. Koniec kropka.

    Napisała że jeden z aspektów jej pracy skłania ją do tej decyzji. Ale
    pewne inne aspekty, np. kontekst prawny decyzji o złożeniu
    wypowiedzenia powoduje, że jeszcze się waha (słusznie IMHO, jeśli są
    widoki na tą ciążę). Ma do tego prawp.

    > Ale wymyśliła sobie jednocześnie, że jakby zaszła w ciążę, to się jednak
    > nie zwolni. Czyli chce zjeść ciastko i mieć ciastko.

    Nie, chce skorzystać z przywilejów, które ustawa daje ciężarnym. Jeśli
    ktoś nawet ocenia to nagannie (ja nie jestem przekonany) to i tak
    trudno robić komuś zarzut z działania zgodnego z prawem.

    > Pewnie jak się uprze, to jej to wyjdzie. Szkoda tylko, że cudzym kosztem.

    Ale idź głosuj, wybierz posłów, zmień ustawy itp, itd. a nie chrzań o
    cudzym koszcie, bo póki co, jeśli pójdziemy drogą umowy społecznej, ci
    "cudzy" się na ten koszt zgodzili.

    > Powinna przede wszystkim być uczciwa.

    Nie jest nieuczciwe postępowanie zgodnie z przepisami. Do tego
    zakładasz złą wolę, wbrew domniemaniu prawnemu i zdroworozsądkowemu.