  • Data: 2005-02-15 17:38:19
    Temat: Re: wymeldowanie
    Od: "Nick(i)" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > "Osoba tu nie mieszka ani żadnych jej rzeczy tu nie ma - do widzenia".
    >
    > Jakby próbował wejść na siłę - potraktować jak każdego innego bandziora
    > usiłującego wejść na siłę.

    > Pytanie formalne: kim jesteś dla tego mieszkania?

    nie chodzi o mnie ani mi sie niekt nie zameldowal, znajoma ma problem i chcialam
    pomoc, juz cos
    znalazlam w ustawie z 10 kwietnia 1974 o edwidnecji ludnosci i dowodach
    osobistych...
    jest art ktory mowi tak ze jezeli ktos nie zamieszkuje pod adresem zameldowania
    dluzej niz 6
    miesiecy i nie mozna sie z nim skontaktowac to organ gminy na wniosek strony lun UM
    wydaje decyzje
    o wymeldowaniu delikwenta.....

    > Jeśli najemcą (i to formalnie - z 'papierem') - masz _obowiązek_
    > wymeldować osobę, która tam nie mieszka (oraz meldować tam osoby, które
    > tam mieszkają). Inaczej popełniasz wykroczenie (przepis dość martwy, ale
    > jak władza będzie chciała, to grzywnę może za to wlepić).

    nie, nie mam formalnmego papieru z tego co wiem.
    chodzi o to ze to bylo prawdopodbnie grzecznosciowe zameldowanie, a teraz ta osoba
    robi jakies
    menewry, tak jak mowie, nie jestem calkowicie wtajemniczona w sczegoly.

    > Najprostsza, aczkolwiek wyjątkowo wredna, metoda to złożenie
    > zawiadomienia o popełnieniu wykroczenia przez tę fikcyjnie zameldowaną
    > osobę.

    no wiem, jak nie mieszkasz podv adresem zameldowania dluzej niz 2 miesiace masz
    obowiazek sie
    wymeldowac...

    > Inna - też nienajmilsza - to normalny spacerek do urzędu gminy, złożenie
    > wionsku o administracyjne wymeldowanie, uiszczenie się w kasie za
    > wniosek i załączniki. Tam Ci udzielą informacji, jak to wygląda, ile
    > przeciętnie trwa i ile kosztuje (w przypadku nieznajomości miejsca
    > pobytu tamtej osoby zdaje się będziesz jeszcze bulić za jej zastępczą
    > reprezentację prawną - przynajmniej tak mi wmawiała urzędniczka).

    tak im poradzilam czytaj ww ustawe...

    > Najlepiej skontaktować się z tamtą osobą i poprosić o pofatygowanie się
    > do urzędu i zmianę meldunku - o ile to oczywiście możliwe...

    niestety ta opcja jest nie mozliwa, osobka ta nigdy nie zamieszkiwala pod tym
    adresem, ale
    wymeldowac sie nie chce, a zadnych umow najmu nie bylo.

    Dzieki za pomoc. upewniles mnie ze jest to do zalatwienia prostsza droga niz jakies
    sądzenie sie.....

    Pozdr

    *****
    We are shaped by our thoughts, we become what we think.
    When the mind is pure, joy follows like a shadow that never leaves.
    The Dhammapada
    *****
    http://klub.chip.pl/julia