  • Data: 2007-06-17 10:51:19
    Temat: Re: wymaganie na uczelni konkretnego oprogramowania
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński) szukaj wiadomości tego autora

    BartekK <s...@N...org> writes:

    > Słuchajcie. Dyskusja schodzi na zły tor. Mi nie chodzi o "zrobienie
    > czegoś" by tutaj teraz ta osoba nie musiała zrobić tego zadania
    > w tym programie.

    Ale 'coś' już zostało zrobione 11 października 2005 roku.

    > Chodzi mi o to, czy da się jakoś wpłynąć na sposób/metode nauczania,
    > by nie występowało uczenie obsługi (wręcz na ślepo) jednego programu
    > jednej firmy (w dodatku komercyjnej na maksa), tylko uczenie
    > używania danego typu narzędzia do danych zadań.

    Ale to na pl.soc.edukacja.

    > Tutaj występują takie idiotyzmy jak sprawdzian "na papierze" na
    > którym trzeba napisać np "jak zrobić obramowaną tabelkę"
    > i prawidłową odpowiedzią jest wyłącznie "klikam na pasek narzedzi,
    > wybieram format, wybieram komórka, wybieram costam itd."

    Moim zdaniem to nie jest idiotyzm. Oprócz znajomości sposobu
    postępowania w konkretnym środowisku, sprawdzana jest twoja znajomość
    terminologii komputerowej (pasek narzędzi, komórka, kliknięcie).
    Ale to też raczej na pl.soc.edukacja.

    > - idealnie pasujące wyłącznie do jednego programu, do jednej wersji,
    > i to tylko w standardowej konfiguracji.

    Tak, ale pasek narzędzi i komórka to pojęcia występujące w wielu
    innych programach komputerowych.

    > Każdy sensowny użytkownik komputera widząc jakiś program (sensownie
    > napisany) po raz pierwszy w życiu powinien to samo zrobić w parę
    > sekund, używając mózgu i interakcji z tym co widzi na ekranie, ale
    > tego nikt nie uczy...

    No właśnie pewnie chodzi o to, żebyś nie tyle uczył się klikać jak
    małpka, tylko -- jak wykształcony człowiek -- potrafił opisać swój
    sposób postępowania.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl